Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımlarFBO510537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüMustafa Sami TOPÇU
Dersi Veren(ler)Mustafa Sami TOPÇU
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıBu dersin amacı, nicel araştırmalara genel bir bakış açısı oluşturduktan sonra nitel araştırmada bilimsel düşünme basamaklarından olan sorgulama ve veri toplamanın nasıl yapılabileceği ve hangi veri toplama tekniklerinin kullanılabileceğini değerlendirmesi ile birlikte öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; eğitim araştırmalarında nicel yaklaşımlar, nitel araştırmanın tanımı, gerekliliği, problem durumun belirlenmesi, ilgili desenler; nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri: Görüşme, gözlem, doküman analizi, alan notları; veri analiz ve değerlendirme basamakları, araştırma önerisi hazırlama ve önerilerin sunumunu içermektedir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Creswell, J.W. (2011). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th Edition). Pearson Education, Boston. Strauss, A., Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research. Sage Publications.CA
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler eğitim araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımı tanımlar
  2. Araştırma problemini belirler
  3. Hangi araştırma deseninin kullanılacağına karar verir
  4. Veri toplama tekniklerinden görüşme, gözlem, doküman analizi ve alan notları ile veri toplar
  5. Bir araştırma önerisi hazırlayabilme becerisi kazanır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim araştırmalarında nicel yaklaşımlar İlgili Kaynaklar
2Eğitim araştırmalarında nicel yaklaşımlar İlgili Kaynaklar
3Nitel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenlerİlgili Kaynaklar
4Nitel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenlerİlgili Kaynaklar
5Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notlarıİlgili Kaynaklar
6Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notlarıİlgili Kaynaklar
7Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notlarıbelirlenmesi, ilgili desenlerİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1
9Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notlarının belirlenmesi, ilgili desenlerİlgili Kaynaklar
10Veri analiz ve değerlendirme basamaklarıİlgili Kaynaklar
11Veri analiz ve değerlendirme basamaklarıİlgili Kaynaklar
12Veri analiz ve değerlendirme basamaklarıİlgili Kaynaklar
13Araştırma önerisi hazırlamaİlgili Kaynaklar
14Araştırma önerisi hazırlamaİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok