Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Elektrikli Araç Teknolojileri | MTH4300 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Said Mirza Tercan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere elektrikli araç teknolojisi hakkında kapsamlı bir bilgi kazandırmaktır. Öğrenciler, elektrikli araçların bireysel bileşenlerini ve bu bileşenlerin birbirleri ve çevre ile olan etkileşimlerini inceleyerek teknolojik ilerlemeleri daha iyi anlayacaklardır. Ulaşım araçlarının ve enerji üretim sistemlerinin çevresel etkilerini anlama ve tartışma konularında farkındalık kazanarak, enerji depolama sistemlerini detaylı olarak öğrenirler. Ders kapsamında, araçlarda kullanılan otomotiv elektroniği ve ağ sistemleri öğrencilere sunulacaktır. Ayrıca, öğrenciler araçların ve alt bileşenlerinin matematiksel modellerini oluşturma, bu modeller üzerinde simülasyon yapma ve model tabanlı tasarım süreçlerini uygulamalı olarak öğrenme fırsatına sahip olacaklardır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Özellikle elektrik elektronik mühendisliğinde yapılacak tüm devre ve sistem tasarımı çalışmalarının projelendirilmesi ve uygun programlarca tasarımı. Tasarımdaki her adımının belirlenmesi ve bu adımların yönetiminde, öncelik ve kilometre taşlarının belirlenmesi. İş planının uygun programlarda ele alınması ile proje modellerinin oluşturulması. Devre tasarım simülasyonunun yapılması. Dersi alan her öğrencinin çalışma grubu veya bireysel olarak projelerini yukarıda bahsedilen adımlara göre yazması ve sunması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geleneksel ve elektrikli araçların arkasındaki ana fikirleri, benzerlikleri ve farklılıkları öğrenme.
- Elektrikli ve konvansiyonel güç aktarma organlarının güçlü ve zayıf yönleri.
- Artan nüfusun doğal kaynakların kullanımı ve kimyasalların çevreye salınımı üzerindeki etkilerini değerlendirme.
- Fosil yakıtların yakılmasının hava kalitesi ve iklim değişikliği üzerindeki etkilerini tartışma.
- Türkiye'de fosil yakıtların ve diğer yakıtların elektrik üretimi için nasıl kullanıldığını açıklayabilecek ve diğer ülkelerle karşılaştırabilecektir.
- Kinetik ve potansiyel enerji arasındaki dönüşüm gibi enerji dönüşümünün temellerini açıklayabilecektir.
- Enerji için farklı birimler arasında dönüşüm yapabilme.
- Elektrifikasyon ve hibridizasyon kavramları, elektrikli araçların mimarileri ve sınıflandırmaları ve teknolojik eğilimler.
- Sürüş döngüsü simülasyonu
- Farklı güç aktarma organlarının elektrik veya yakıt tüketimini belirleme.
- Batarya kimyasının temelleri.
- Farklı birincil ve ikincil bataryaların kimyasını karşılaştırma.
- Batarya paketi boyutlandırma ve tasarım sorunları.
- Batarya yönetim sistemleri.
- Batarya şarj altyapısı.
- Elektrikli araç dinamikleri.
- Geri kazanımlı frenleme.
- Elektrikli araç ve alt sistemlerinin modellenmesi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | DÖÇ-13 | DÖÇ-14 | DÖÇ-15 | DÖÇ-16 | DÖÇ-17 | DÖÇ-18 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrikli ve Konvansiyonel Araçlar | |
2 | Araçlar ve güç aktarma organları | |
3 | Enerji üretimi, kirlilik ve iklim değişikliği | |
4 | Hibrit ve elektrikli araçlara giriş | |
5 | Elektrikli güç aktarma organları | |
6 | Elektrikli güç aktarma organları 2 | |
7 | Batarya enerji depolama sistemleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Batarya şarjı | |
10 | Araç dinamikleri | |
11 | Araç ağları | |
12 | Enerji yönetimi | |
13 | Enerji yönetimi 2 | |
14 | Model tabanlı geliştirme | |
15 | Model tabanlı geliştirme 2 | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|