Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Dayalı Programlama | KOM3550 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muharrem Mercimek |
Dersi Veren(ler) | Muharrem Mercimek |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | C++ programlama diline ilişkin algoritmalarda kontrol yapılarının kullanılabilmesi, C++ Programlama dilinde kullanılan temel yapı ve kavramların ayrıntılı şekilde anlaşılması ve kullanılabilmesi, Sınıf yapıları ve nesneler oluşturarak etkin programlama yöntemlerinin öğrenilmesi, Modüler nesneye dayalı tasarım ve uygulamalar birleştirilerek yazılım oluşturma, yaklaşımlarının anlaşılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | C++ ile genel programlama temelleri ; Nesneye dayalı programlama; kavramlar; Sınıflar, veri gizleme; Sınıflar kullanılarak fonksiyon ve operator yeni işlev yükleme; Fonksiyon template yapılarıyla etkin programlama; Dosya işleme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dersi alan öğrenciler, yazılım uygulamalarındaki işlevsel sınıfları ( nesneler ve bunlar arasındaki bağlantıları) C++ programlama dilinde oluşturabilirler
- Anlaşılır, organize, modüler, kullanımı ve güncellenmesi kolay yazılımlar üretebilirler
- Matematiksel problemleri koda aktarıp çözebilirler
- Üst seviyede C++ programlama dili kullanarak yapısal kodlar yazabilirler
- Veri analizi ve istatistiksel çıkarımları kodlarla yapabilirler sonuçları işleyip kaydedebilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesneye dayalı programlamanın sağladığı faydalar | Ders Kitabı (Böl. 1) |
2 | C++ ile genel programlama temelleri | Ders Kitabı (Böl. 2) |
3 | Nesneye dayalı programlama kavramları : Sınıf, nesne, üye fonksiyonlar, veri üyeleri | Ders Kitabı (Böl. 3) |
4 | Kontrol yapıları; Fonksiyonlar, fonksiyon imzaları; Arguman dönüşümleri; İşlem yığınları | Ders Kitabı (Böl. 4, 5, 6) |
5 | Diziler; Fonksiyon parametresi olarak diziler; Dizi elemanlarını sıralama | Ders Kitabı (Böl. 7) |
6 | Göstericiler; Göstericilerle kullanılan operatörler; Göstericiler kullanılarak referans kullanımı; Gösterici dizileri; Fonksiyon göstericileri | Ders Kitabı (Böl. 8) |
7 | Sınıflarda erişim ve kullanım fonksiyonları; Yapıcılar | Ders Kitabı (Böl. 9) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sabit nesneler ve sabit üye fonksiyonları ; Birleşim | Ders Kitabı (Böl. 10) |
10 | Arkadaş fonksiyonlar ve arkadaş sınıflar ; this göstericisi; Statik sınıf üyeleri | Ders Kitabı (Böl. 10) |
11 | Sınıflarda fonksiyon ve operatorler için yeni işlev yüklemeleri | Ders Kitabı (Böl. 11) |
12 | Kalıtım, Polimorfizm | Ders Kitabı (Böl. 12, 13) |
13 | Fonksiyon template yapılarıyla etkin programlama | Ders Kitabı (Böl. 14) |
14 | Dosya İşleme | Ders Kitabı (Böl. 17) |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Ders Kitabı, Ders Notları |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|