Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Disiplinli Tasarım Projesi | HRT4991 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Çevre Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | BÜLENT BAYRAM |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Farklı bölümlerden öğrencilerin bir araya gelerek belirli bir metodoloji dahilinde birden fazla disiplini ilgilendiren bir proje hazırlaması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Farklı proje türlerinin dersi alan öğrencilere tanıtılması;öğrenciler tarafından birden fazla disiplini ilgilendiren ve Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile örtüşen çok disiplinli proje konusu hakkında ön araştırma çalışmasının yapılması; proje çerçevesindeki görevlerin yerine getirilebilmesi için gerçekçi kısıtlar ve koşulların belirlenmesi; proje süresi ve maliyet analizinin yapılması; projenin ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, proje konusunun örtüştüğü sürdürülebilir kalkınma hedefleri konusunda farkındalık, yaygın etki, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler açısından da değerlendirilmesi ve tüm faaliyetlerin raporlanması; projenin sergilenmesi ve sözlü olarak sunulması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fakültemizde farklı disiplinlerde eğitim alan öğrenciler çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. (PÇ-6.3)
- Öğrenciler proje önerisi hazırlama ve araştırma yapma hususlarında bilgi sahibi olur. (PÇ-10.1)
- Öğrenciler disiplinlerarası özgün fikir geliştirme hususunda bilgi sahibi olur. (PÇ-6.3)
- Öğrenciler projenin niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlara çözüm üretme becerisi kazanır. (PÇ-10.3)
- Öğrenciler sözlü ve yazılı olarak bir projenin sunumunu yapar. (PÇ-7.1)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Disiplinlerarası Proje Tanıtımı | |
2 | Proje türleri, Disiplinlerarası Takımların Oluşturulması | |
3 | Proje Yazım Teknikleri ve proje fikri oluşturulması süreci | |
4 | Literatür Taraması, Belirlenen proje fikrinin özgün değeri/tartışılması, özgün değer/amaç ve hedeflerinin belirlenmesi süreci | |
5 | Konunun Önemi, Araştırma Sorusu veya Hipotezinin belirlenme süreci | Projenin özgün değer, amaç ve hedeflerinin belirlenmiş olması |
6 | Projede Uygulanacak Yöntem ve Araştırma Teknikleri, Örnek Projeler | Araştırma sorusu veya hipotezinin belirlenme süreci |
7 | Projenin Öngörülen Bütçesinin belirlenme süreci | Projede uygulanacak yöntem ve araştırma tekniklerinin belirlenmesi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Proje Yönetimi, İş Paketleri, Görev Dağılımı ve Süreleri; Risk Yönetimi, Örnek Projeler | Proje süre ve bütçesinin belirlenmiş olması |
10 | Tasarım ve Geliştirme İçin Disiplinlerarası Çalışma, Proje Yazımı | |
11 | Tasarım ve Geliştirme İçin Disiplinlerarası Çalışma, Proje Yazımı | |
12 | Tasarım ve Geliştirme İçin Disiplinlerarası Çalışma, Proje Yazımı | |
13 | Tasarım ve Geliştirme İçin Disiplinlerarası Çalışma, Proje Yazımı | |
14 | Proje kontrolü | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 60 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|