Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | GIM4000 | 4 | 8 | 0 | 8 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serkan EKİNCİ |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Dursun ALKAN, Yasin ÜST, Eyüp BAĞCI, Nurten VARDAR, Hüseyin YILMAZ, Fahri ÇELİK, İsmail BAYER, Seyfettin BAYRAKTAR, Uğur Buğra ÇELEBİ, Muhsin AYDIN, Bekir ŞENER, Yasemin ARIKAN ÖZDEN, Eda TURAN, Özgür DEMİR, Güven GONCA, Serdar Turgut İNCE, Ahmet YURTSEVEN, Taner ÇOŞGUN, Ferdi ÇAKICI, Ümit GÜNEŞ, Fuat ALARÇİN, Aykut SAFA, Yüksel PALACI, Muhammed Emin BAŞAK, Tamer Yılmaz, Asım Sinan KARAKURT, Ahmet Gültekin Avcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere bir mühendislik problemi çerçevesinde tasarımın tüm kademelerinde deneyim sahip olma fırsatı sunmak, öğrencilerin yenİlikçi fikirlerini geliştirip takım bilincini teşvik etmek, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak, öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders öğrencilerin lisans öğreniminde elde ettikleri bilgileri kullanarak kapsamlı bir tasarım deneyimi kazanmaları amacı ile uygun bir projenin seçiminden tamamlanmasına kadar tüm aşamaları içeren bir uygulamayı içerir. Bu ders kapsamında bir gemi, bir sistem veya bir sürecin tasarımı ucu açık projeler kapsamında ele alınır. Projedeki sorun öğrencilerden oluşan takımlar yardımıyla çözülmeye çalışılır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tasarım yöntemi konusunda bilgi sahibi olacaklar
- Yapacakları ucu açık tasarım projesi vasıtasıyla, problem tanımlama, bilgiye ulaşma ve kullanma, alternatif kavram oluşturma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma ve sonuçları sunma konularında deneyim sahibi olacaklar
- Öğrenciler 2-4 kişilik takımlar halinde çalışarak takım çalışması deneyimine sahip olacak
- Meslek etiği bilinci kazanacaklar
- Öğrenciler güncel gelişmeleri takip edecek ve böylece yaşam boyu öğrenme konusunda bilgi sahibi olacaklar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | 5 | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | 5 | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-23 | 5 | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje amaç, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemi | Önerilen kaynaklar |
2 | Kaynak ve malzeme | Önerilen kaynaklar |
3 | Kaynak ve malzeme | Önerilen kaynaklar |
4 | Proje çalışması | Önerilen Kaynaklar |
5 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
6 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
7 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
10 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
11 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
12 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
13 | Proje çalışması | Önerilen kaynaklar |
14 | Rapor hazırlığı | Önerilen kaynaklar |
15 | Rapor hazırlığı | Önerilen kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 80 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 8 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|