Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Düşünme | END5940 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği ABD Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Endüstri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tufan Demirel |
Dersi Veren(ler) | Tufan Demirel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencinin yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını tanımasını sağlamak ve öğrenciye yaratıcı düşünce geliştirme becerileri kazandırmak. Ayrıca, mühendislik disiplininde kullanılan yaratıcılık yöntemleri ve araçları hakkında bilgi ve temel anlayış kazandırmaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders, yaratıcılık hakkında teorik arka planı oluşturacak okumalar ve yaratıcılık ile ilgili sınıf içi tartışmalardan oluşmaktadır. Yaratıcılığın güçlendirilmesi için bir dizi araç ve teknikleri uygulamak için çalışmalar yapılmakta ve yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi anlatılmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yaratıcı düşünme konusunda bilgi sahibi olma
- Yaratıcı düşünmeyi mesleki davranışa dönüştürme; süreç, ürün ve organizasyonlardaki yaratıcılığı anlama
- Yaratıcı düşüncenin esnek çözümler konusunda farklı düşünmeye sevk etmesi
- Çevreyi yaratıcı bir bakıp gözlemleyip anlama ve yorumlama
- Yaratıcılık araç ve yöntemlerini kullanma
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı Düşünceye Giriş; Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşüncenin tanımı ve tarihi | |
2 | Yaratıcı Düşünceye ilişkin temel yaklaşımlar, Yaratıcılık ile ilgili kavramlar | |
3 | Yaratıcılık Modelleri | |
4 | Yaratıcılık Modelleri | |
5 | Kişisel Özellikler ve Yaratıcılık; Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme | |
6 | Yaratıcı Düşünce Teknikleri | |
7 | Yaratıcı Düşünce Teknikleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler | |
10 | Tartışma: Yaratıcı liderlere ve markalara ilham vermek | |
11 | Yaratıcılık ile ilgili akademik çalışma örnekleri | |
12 | Sınıf içi tartışma | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 15 | |
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|