Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Veri Analizi ve Makine Öğrenmesi | END5926 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği ABD Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Endüstri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selin Soner Kara |
Dersi Veren(ler) | Selin Soner Kara |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Veri kullanımı ve veri ile çalışmak. Tek değişkenli ve çok değişkenli istatistiksel yöntemler. Veri madenciliği. Regresyon ve sınıflandırma metotları. Makine öğrenmesi ve kullanılan algoritmalar. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, büyük veriden anlamlı sonuçlar elde etmeyi hedeflemektedir. Makine Öğrenmesi metotlarının büyük veriye uygulanmasına Veri Madenciliği denir. Makine Öğrenmesi sadece veri tabanı analizi değildir. Bunun yanında Makine Öğrenmesi algoritmaları veriden öğrenme ile değişikliklere cevap veren modeller ortaya koyar. Bu ders, bu algoritmaların bir arada incelenmesini ve veriler üzerinde uygulanmasını kapsar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler veri analizi kavramının gelişimi ve amacı hakkındaki bilgilerini kullanabilirler.
- Öğrenciler makine öğrenmesi yöntemlerinin temel işlevleri hakkındaki bilgilerini kullanabilirler.
- Öğrenciler makine öğrenmesi yöntemlerinin organizasyonlar için önemi bilgisini kullanabilirler.
- Öğrenciler makine öğrenmesi yöntemleri ile büyük veriyi analiz edebilirler, yorumlayabilirler ve çözüm geliştirebilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Rstudio tanıtımı | |
2 | Veri Analizi | |
3 | Veri Görselleştirme-1 | |
4 | Veri Görselleştirme-2 | |
5 | Gözetimli Öğrenme-Lineer Regresyon | |
6 | Gözetimli Öğrenme-Lojistik Regresyon | |
7 | Gözetimli Öğrenme-Sınıflandırma -1,Sınıflandırma Performansları, Çapraz Validasyon, ROC eğrisi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Gözetimli Öğrenme-Sınıflandırma -2 K-En yakın Komşu Algoritması | |
10 | Gözetimli Öğrenme-Sınıflandırma -3 Ağaç bazlı sınıflandırma | |
11 | Gözetimli Öğrenme-Sınıflandırma -4 Random Forest Algoritması, Support Vector Machines | |
12 | Gözetimsiz Öğrenme Kümeleme- K-ortalama yöntemi | |
13 | Gözetimsiz Öğrenme Kümeleme-Hiyerarşik Kümeleme | |
14 | Boyut İndirgeme-Temel Bileşen Analizi | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 50 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|