Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Conversation Analysis in English Language Teaching ING520637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüCihat Atar
Dersi Veren(ler)Cihat Atar
Asistan(lar)ıGamze Turun
Dersin AmacıBu dersin amacı, İngilizce öğretmenliği adaylarının sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, konuşmaları çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak Konuşma Çözümlemesini anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği1. Konuşma Çözümlemesi ve iletişimsel mekanizmaları 2. Yabancı dil sınıflarında Konuşma Çözümlemesi ve iletişimsel mekanizmaları 3. Konuşma Çözümlemesi yönteminde veri toplama ve çeviriyazın 4. Öğretmenlerin iletişimsel uygulamalarının dil öğretimi süreçlerine etkileri 5. Yabancı dil öğretmenlerinin ve öğrencilerin Etkileşimsel yetisi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Atar, C. (2017). Konuşma Çözümlemesi ve Uygulamalı Dilbilim [Conversation Analysis and Applied Linguistics]. Medeniyet E
  • Liddicoat, A. J. (2011). An introduction to Conversation Analysis (Second Edition). Continuum International Publishing Group.
  • Markee, N. (2008). Conversation Analysis. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Schegloff, E. A. (2007). Sequence organization in interaction. A primer in Conversation Analysis. CUP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511791208
  • Sert, O., Balaman, U., Daşkın, N. C., Büyükgüzel, S. ve Ergül, H. (2015). Konuşma çözümlemesi yöntemi. Mersin Üniversitesi Dil ve Edebiyat Dergisi, 12(2), 1-43.
  • Walsh, S. (2006). Investigating classroom discourse. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203015711
  • Walsh, S. (2011). Exploring classroom discourse language in action. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203827826
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Konuşma Çözümlemesi ilke ve tekniklerini yabancı dil sınıflarındaki söylem çerçevesinde anlamak
  2. Yüz yüze iletişimin temel prensiplerini anlamak.
  3. Dil sınıflarındaki öğretim ve öğrenim süreçlerini mikro-analitik olarak çözümleyebilmek.
  4. Konuşma Çözümlemesi yöntemini profesyonel gelişim amacıyla yansıtma yapmak için kullanabilmek.
  5. Sınıf içi etkileşim verilerini analiz ederek, etkili öğretim stratejileri geliştirebilmek.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-143425
PÇ-222213
PÇ-311212
PÇ-4--111
PÇ-534535
PÇ-623434
PÇ-723324
PÇ-832445
PÇ-921323
PÇ-1011222

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Introduction
2Applying Conversation Analysis: A transition from pure CA to Applied CALiddicoat (2022), chapter 16.
3And to CA-for-SLAReading 1: Markee & Kunitz (2015). Reading 2: Kasper & Wagner (2011), chapter 5
4Classroom Discourse and Approaches to Analyzing ItReading 1: Walsh (2011), chapters 1 and 2. Reading 2: Seedhouse (2004), chapter 2. Reading 3: Walsh (2006), chapter 3.
5Turn-Taking and Sequence Organization in Language ClassroomsReading 1: Markee (2000), chapters 4 and 5. Reading 2: Seedhouse (2004), chapter 3.
6Repair in Language ClassroomsReading 1: Seedhouse (2004), chapter 4. Reading 2: Çopur et al. (2021). Optional Reading 1: Markee (2000), chapter 6.
7Conversation-Analytical Research as Evidence for Students’ Understanding and Learning in Classrooms Reading 1: Markee (2000), chapter 7.
8Ara Sınav 1
9SETT: A Framework for Analyzing Classroom InteractionReading 1: Walsh (2006), chapter 4 Reading 2: Walsh (2011), chapter 6
1023 Nisan
11Using SETT for teacher education Reading 1: Walsh (2006), chapter 6 (until page 130). Reading 2: Walsh (2011), chapter 7.
12Classroom Interactional CompetenceReading 1: Walsh (2002). Reading 2: Walsh (2006), chapter 6 (from page 130). Reading 3: Walsh (2011), chapter 8. Reading 4: Walsh (2012).
13IMDAT: Another Framework for CA for Teacher Training/Education Reading 1: Sert (2019). Reading 2: Atar (2020).
14Some Exemplary Studies of CICReading 1: Sert & Walsh (2012). Reading 2: Atar et al. (2022). Reading 3: Girgin & Brandt (2020).
15Wrap-up, Suggestions, Recommendations, and Qs about the Final Task
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok