Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Conversation Analysis in English Language Teaching | ING5206 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cihat Atar |
Dersi Veren(ler) | Cihat Atar |
Asistan(lar)ı | Gamze Turun |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmenliği adaylarının sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, konuşmaları çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak Konuşma Çözümlemesini anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Konuşma Çözümlemesi ve iletişimsel mekanizmaları 2. Yabancı dil sınıflarında Konuşma Çözümlemesi ve iletişimsel mekanizmaları 3. Konuşma Çözümlemesi yönteminde veri toplama ve çeviriyazın 4. Öğretmenlerin iletişimsel uygulamalarının dil öğretimi süreçlerine etkileri 5. Yabancı dil öğretmenlerinin ve öğrencilerin Etkileşimsel yetisi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Konuşma Çözümlemesi ilke ve tekniklerini yabancı dil sınıflarındaki söylem çerçevesinde anlamak
- Yüz yüze iletişimin temel prensiplerini anlamak.
- Dil sınıflarındaki öğretim ve öğrenim süreçlerini mikro-analitik olarak çözümleyebilmek.
- Konuşma Çözümlemesi yöntemini profesyonel gelişim amacıyla yansıtma yapmak için kullanabilmek.
- Sınıf içi etkileşim verilerini analiz ederek, etkili öğretim stratejileri geliştirebilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 |
PÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |
PÇ-3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
PÇ-4 | - | - | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-6 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-7 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 |
PÇ-8 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-9 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-10 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Applying Conversation Analysis: A transition from pure CA to Applied CA | Liddicoat (2022), chapter 16. |
3 | And to CA-for-SLA | Reading 1: Markee & Kunitz (2015). Reading 2: Kasper & Wagner (2011), chapter 5 |
4 | Classroom Discourse and Approaches to Analyzing It | Reading 1: Walsh (2011), chapters 1 and 2. Reading 2: Seedhouse (2004), chapter 2. Reading 3: Walsh (2006), chapter 3. |
5 | Turn-Taking and Sequence Organization in Language Classrooms | Reading 1: Markee (2000), chapters 4 and 5. Reading 2: Seedhouse (2004), chapter 3. |
6 | Repair in Language Classrooms | Reading 1: Seedhouse (2004), chapter 4. Reading 2: Çopur et al. (2021). Optional Reading 1: Markee (2000), chapter 6. |
7 | Conversation-Analytical Research as Evidence for Students’ Understanding and Learning in Classrooms | Reading 1: Markee (2000), chapter 7. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | SETT: A Framework for Analyzing Classroom Interaction | Reading 1: Walsh (2006), chapter 4 Reading 2: Walsh (2011), chapter 6 |
10 | 23 Nisan | |
11 | Using SETT for teacher education | Reading 1: Walsh (2006), chapter 6 (until page 130). Reading 2: Walsh (2011), chapter 7. |
12 | Classroom Interactional Competence | Reading 1: Walsh (2002). Reading 2: Walsh (2006), chapter 6 (from page 130). Reading 3: Walsh (2011), chapter 8. Reading 4: Walsh (2012). |
13 | IMDAT: Another Framework for CA for Teacher Training/Education | Reading 1: Sert (2019). Reading 2: Atar (2020). |
14 | Some Exemplary Studies of CIC | Reading 1: Sert & Walsh (2012). Reading 2: Atar et al. (2022). Reading 3: Girgin & Brandt (2020). |
15 | Wrap-up, Suggestions, Recommendations, and Qs about the Final Task | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|