Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Yunanca 2 | MDB1010 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Ayanoğlu |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı A1 seviyesinde Yunanca bilen öğrencilerin günlük hayatta karşılaşılan olağan durumlar içerisinde (günlük sohbete iştirak etmek, kişisel bilgilerini paylaşmak, okul yahut iş ortamında basit düzeyde iletişim kurabilmek) dört dil becerisini geliştirmelerini hedeflemektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin içeriği Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) A2 seviyesine eşdeğerdir. Dersin konuları ve gramer bilgisi, öğrencilerin günlük yaşama dair temel durumlara ait bilgi birikimlerini ve iletişim becerilerini geliştirecek olup Yunan kültürü ve gündelik hayatına daha kapsamlı bir bakış kazanmalarına yardımcı olacaktır. Öğrencilerin, yeni gramer yapılarını tanımalarını sağlayarak Yunan dilinde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini daha da geliştirecek ve Yunan toplumu, kültürü ile günlük hayat hakkındaki anlayışlarını genişletecektir. Sınıf etkinlikleri dinleme, konuşma ve kültürel farkındalık üzerine yoğunlaşacaktır; öğrencilerin kendi zamanlarında okuma ve yazma becerilerini geliştirmeleri teşvik edilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Kolay metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Basit cümleler ile mektup yazabilecek, kendini - başkalarını tanıtabilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Başlangıç düzeyindeki günlük konuşmaları dinleyebilecek ve anlayabilecek; kendini ve başkalarını basit cümlelerle tanıtabilecek ve ifade edebilecek,
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin başlangıç seviyesindeki sözcükleri tanıyabilecek ve kullanabileceklerdir.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 13. Ünite: Çilek pahalı Pazarda satılan gıdaların tekil ve çoğul halleri | * 132-141 sayfalarının hazırlığının yapılması * Önceki gramer konularının tekrarı |
2 | 14. Ünite: Pahalıdır çünkü İtalyan malıdır Pazarda satılan giysilerin tekil ve çoğul halleri | * 142-151 sayfalarının hazırlığının yapılması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
3 | 15. Ünite: Para çekmek için bankaya gideceğim Gelecekte yapılacak eylemler hakkında bilgi verme | * 152-159 sayfalarının hazırlığının yapılması * Basit Gelecek Zaman kullanılarak yaz tatili hakkında kısa paragraf yazma * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
4 | 16. Ünite: Ne yiyeceğiz? Lokantada yemek siparişi verme | * 160-169 sayfalarının hazırlığının yapılması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
5 | 17. Ünite: Merkeze yakın bir daire Ev çeşitleri, katlar, iç planlar Sayı Sıfatları (1-20) Bir otelde konaklama: Giriş / çıkış sırasında bilgi alıp/verme | * 170-178 sayfalarının hazırlığının yapılması * Satılık/Kiralık ev ilanı hazırlama * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
6 | 18. Ünite: Plaka – Atina’da bir semt (okuma parçası) Genel tekrar (13-17 arası ünitelerin tekrarı için hazırlanmış olan ilave alıştırmalar) | * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
7 | 19. Ünite: Erken yola çıkmalıyız Dilek-istek kipi (bütün fiil tiplerinin çekimleri) Telefonda konuşma Nazik bir şekilde bir şey istemek (bir fincan kahve isteyecektim, rica edecektim, vs.) | * 186 – 193 sayfalarının hazırlığının yapılması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 20. Ünite: Salı günü Knossos’a gittik Geçmişte yapılan eylemler hakkında bilgi verme Mektuplaşma Görülen Geçmiş Zaman | * 194-201 sayfalarının hazırlığının yapılması * Bir arkadaşına mektup yazma * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
10 | 21. Ünite: Attika’nın iklimi iyidir Hava durumu, mevsimler ve aylar İyi dileklerin iletilmesi | * 202 - 209 sayfalarının hazırlığının yapılması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
11 | 22. Ünite: Birincisi ikincisinden daha uzundur Kişileri kıyaslama, tanımlama ve onlar hakkında fikir verme Karşılaştırma ve üstünlük bildirme sıfatları Postane’ den mektup gönderme | * 210-217 sayfalarının hazırlığının yapılması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
12 | 23. Ünite: Eğer on birden önce çıkarsan, onu orada bulacaksın 1. Tip koşul cümleleri (gerçeğe dayalı varsayımların ifadesi) 2. Tekil ve 2. Çoğul Emir Kipleri (gel, git, çık, bekle, otur fiillerinin çekimleri) Belgisiz zamirler | * 218- 225 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
13 | Sunum haftası | Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
14 | Sunum haftası | Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|