Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sürdürülebilir PazarlamaISL415034300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörüİbrahim Kırcova
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSürdürülebilir pazarlama öğrenimi ile toplum ve çevre üzerinde olumlu bir etki oluşturmak, bir kuruluşun ekonomik başarısını ilerletecek şekilde davranmak ve tüm davranışlarında sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe değer veren ve uygulayan bir toplumun ortaya çıkmasına yardımcı olmak.
Dersin İçeriğiYeniliği teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi içerecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Frank-Martin Belz and Ken Peattie, "Sustainability Marketing: A Global Perspective" 2nd Edition, Wiley, 2012
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını tanımmak.
  2. Ürün tasarımı ve değer zinciri oluşturmada liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı öğrenmek
  3. Sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemeyi öğrenmek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli taktikler ve uygulamalar geliştirmek.
  4. Pazarlama stratejisi ve pratiğine sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri dahil etmeyi öğrenmek
  5. Sürdürülebilir pazarlama ilkelerini girişimci bir bağlamda uygulamayı öğrenmek.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-155--4
PÇ-254-5-
PÇ-3--5--
PÇ-4---5-
PÇ-5---5-
PÇ-65----
PÇ-7---45
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10---55
PÇ-1145544

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve sürdürülebilirliğin tanımı
2Sürdürülebilirlik bağlamında pazarlama düşüncesi ve pazarlama disiplininin evrimi
3Sürdürülebilirlik Yönetiminde Pazarlamanın Kavramsal Temelleri
4Pazar analizi ile sürdürülebilir değeri keşfetmek
5Sürdürülebilir iş modeli, ürün, hizmet, tasarım ve paketleme geliştirmeye yönelik araçlar
6Sürdürülebilirlik Odaklı Yeniliklerle Pazarlama Değeri Oluşturmak
7Vize
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ortaklıklar Yoluyla Sürdürülebilir Pazarlama Değeri Sağlamak ve Sunmak
10Sürdürülebilirlik Pazarlama, Sertifikasyon ve Etiketleme
11Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sürdürülebilir Pazarlama Değerini İletmek
12Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik
13Sürdürülebilir Ürünlerin Fiyatlandırılması
14Sürdürülebilir Tüketim Biçimleri
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)17
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok