Dersin Amacı | Öğrencilere iletişim araçları, iletişim kuramcıları ve ilgili teorik okumalar ile tasarım ve iletişim bağıntısının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | İletişimin unsurları ve temel iletişim süreci; iletişim araçları ve işleyiş dinamiği; iletişim türleri ve genel karakteristik özellikleri; kitle, kitle iletişimi ve kitle iletişiminin etkileri; kitle toplumu ve kitle kültürü; kitle iletişim modelleri, medya etki kuramları, dünyada ve Türkiye'de kitle iletişiminin belirleyici araçları, etkileri, medya toplum ilişkisi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Robertson, Alexa. Media and Politics in a Globalizing World. 1st ed. Cambridge ; Malden, MA: Polity, 2015.
- Volkmer, Ingrid. The Global Public Sphere: Public Communication in the Age of Reflective Interdependence.Cambridge: Polity, 2014.
- Kovarik, Bill. Revolutions in Communication: Media History from Gutenberg to the Digital Age. New York: Continuum, 2011.
- Ibarra, Karen Arriaza, Eva Nowak, and Raymond Kuhn, eds. Public Service Media in Europe: A Comparative Approach. Routledge Studies in European Communication Research and Education. London ; New York: Routledge, 2015.
- Turow, Joseph. Media Today: An Introduction to Mass Communication. New York: Routledge, 2009.
- Dominick, Joseph. The Dynamics of Mass Communication. New York : McGraw-Hill Higher Education, 2009.
- Schulz, Peter and Cobley, Paul. Theories and Models of Communication. In Handbooks of Communication Science.Berlin : De Gruyter Mouton, 2013.
- Severin, Werner J. Communication Theories: Origins, Methods, and Uses in the Mass Media. New York ; London :Longman, 2010.
- Patterson, Philipp and Wilkins, Lee. Media Ethics: Issues and Cases. New York: McGraw-Hill, 2011.
- Scollon, Ron, Wong, Suzanne and H. Jones, Rodney. Intercultural Communication: A Discourse Approach.Chichester, West Sussex, U.K.; Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2012.
- Olins, W. (2000). Why companies and countries are taking on each other’s roles. Corporate Reputation Review,3(3), 254–265.
|