Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık Düşüncesinde Eleştirel Kuramlar | MIM6212 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Senem Kaymaz |
Dersi Veren(ler) | Senem Kaymaz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimarlığın ontolojik temellerini ve sınırlarını bir seri eleştirel kuram üzerinden sorgulamaya açmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Mimarlığın Kökeni, Derin Yapısı, Özerkliği ve Mimarlıkta Anlam Akışı / Soykütük Tarih Yöntemi, Çizgisel Olmayan Tarih / Yadırgatma Etkisi ve Modernist-Marksist Kuramlar / Semiyotik ve Yapısalcı Kuramlar / Gerçeklik Bilgisinin Öznel Tesisinin Analizi ve Kantianist Kuramlar / Modernizmin Enkazı ve Karşı Hafıza / Geç Avangard ve Art-yapısalcı Kuramlar / Bedene Dönüş, Embodiment (Ete Kemiğe Bürünme) ve Fenomenoloji Kuramları / Mimarlığın bir Özne İnşa Makinası Olarak İşleyişi ve Arzu Matrisi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- To gain a capacity to examine and interpret architecture’s ontological roots and boundaries of throughout critical theories
- To give the profound awareness to comprehend architecture’s deep characteristics, to criticize its roots and to interpret its autonomy
- To gain a comprehension regarding architecture’s potential as a cultural activity
- To gain a facility to associate the effects of a series of interpretive philosophical and cultural theories on architectural thinking through a historical and phenomenal perspective and intercross these relationships
- To establish a know-how to transfer the information into interdisciplinary studies and to write an essay or critical article in the framework of academic traditions - utilizing one or more of the interpretive theories outlined in the lectures.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | |
2 | Mimarlığın Kökeni, Derin Yapısı, Özerkliği ve Mimarlıkta Anlam Akışı | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
3 | Soykütük Tarih Yöntemi, Çizgisel Olmayan Tarih | Başta Michel Foucault ve Manuel De Landa olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
4 | Yadırgatma Etkisi ve Modernist-Marksist Kuramlar | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
5 | Semiyotik ve Yapısalcı Kuramlar | Başta Ferdinand de Saussure olmak metinleri olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
6 | Gerçeklik Bilgisinin Öznel Tesisinin Analizi ve Kantianist Kuramlar | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
7 | Modernizmin Enkazı ve Karşı Hafıza | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Geç Avangard ve Art-yapısalcı Kuramlar | Jacques Derrida olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
10 | Bedene Dönüş, Embodiment (Ete Kemiğe Bürünme) ve Fenomenoloji Kuramları | Başta Maurice Merleau-Ponty metinleri olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
11 | Mimarlığın bir Özne İnşa Makinası Olarak İşleyişi ve Arzu Matrisi | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
12 | Öğrenci Bildirileri, Sunuş, Tartışma (1) | Bildiri sunumları için araştırma ve hazırlık |
13 | Öğrenci Bildirileri, Sunuş, Tartışma (2) | Bildiri sunumları için araştırma ve hazırlık |
14 | Öğrenci Bildirileri, Sunuş, Tartışma (3) | Bildiri sunumları için araştırma ve hazırlık |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 9 | 20 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 9 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 51 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 60 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|