Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım Düşüncesinde Eskiz | MIM5420 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selin Yıldız |
Dersi Veren(ler) | Selin Yıldız |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tasarımda eskizin uygulama boyutu ile birlikte düşünsel yönünü tartışmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eskizin Tarihsel Süreci, Dijitalleşen Çağda Eskiz Düşüncesi, Eskiz Tanımları ve Pratikleri, Görsel, Analitik Ve Sezgisel Düşünme, Eskizin Temel Becerileri, Mimarlar ve Eskiz Çeşitlemeleri üzerine düşünceler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
PÇ-1 |
PÇ-2 |
PÇ-3 |
PÇ-4 |
PÇ-5 |
PÇ-6 |
PÇ-7 |
PÇ-8 |
PÇ-9 |
PÇ-10 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, ‘Eskiz’in Tanımları, Eskiz Pratikleri (El İle Üretilen Her Türlü Artifakt-Deneysel İşler) | |
2 | Bir Temsil Olarak Eskizin Tarihsel Süreci, Dijitalleşen Çağda Eskiz Düşüncesi | |
3 | Görsel, Analitik Ve Sezgisel Düşünme : Mimarlar Ve Eskiz Çeşitlemeleri | |
4 | Eskizin Temel Becerileri: (Soyutlama+ İletişim+ Gözlem+ Bellek+ Yaratıcılık+ Doğaçlama+ Problem Çözme+ Değerlendirme-OYUN) | |
5 | Makale Değerlendirmesi, Sunuşlar, Tartışma | |
6 | Makale Değerlendirmesi, Sunuşlar, Tartışma | |
7 | Makale Değerlendirmesi, Sunuşlar, Tartışma | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Saha Çalışması: Tasarımda görsel, analitik ve sezgisel düşünme yöntemi kurgusu; deneysel süreç tasarlama; mimarlık-algı-eskiz ilişkisine dair sorgulamalar, eleştirel bakışlar: bu ilişkilerin olası potansiyellerinin keşfedilmesi | |
10 | Saha Çalışması: Tasarımda görsel, analitik ve sezgisel düşünme yöntemi kurgusu; deneysel süreç tasarlama; mimarlık-algı-eskiz ilişkisine dair sorgulamalar, eleştirel bakışlar: bu ilişkilerin olası potansiyellerinin keşfedilmesi | |
11 | Saha Çalışması: Tasarımda görsel, analitik ve sezgisel düşünme yöntemi kurgusu; deneysel süreç tasarlama; mimarlık-algı-eskiz ilişkisine dair sorgulamalar, eleştirel bakışlar: bu ilişkilerin olası potansiyellerinin keşfedilmesi | |
12 | Saha Çalışması: Tasarımda görsel, analitik ve sezgisel düşünme yöntemi kurgusu; deneysel süreç tasarlama; mimarlık-algı-eskiz ilişkisine dair sorgulamalar, eleştirel bakışlar: bu ilişkilerin olası potansiyellerinin keşfedilmesi | |
13 | Saha Çalışması: Tasarımda görsel, analitik ve sezgisel düşünme yöntemi kurgusu; deneysel süreç tasarlama; mimarlık-algı-eskiz ilişkisine dair sorgulamalar, eleştirel bakışlar: bu ilişkilerin olası potansiyellerinin keşfedilmesi | |
14 | Final çalışması için geniş özet, sunumlar ve tartışma | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|