Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Pazarlama AnalitiğiISL445035300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörüİbrahim Kırçova
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri dijital girişim ve verinin hakim olduğu bir ortamda etkili pazarlama liderleri olmaya hazırlamaktır. Öğrenciler, farklı analitik yaklaşımları değerlendirmeyi öğrenecek ve hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış verileri içeren büyük veri setlerini toplama ve analiz etme konusunda uygulamalı pratik kazanacaklardır.
Dersin İçeriğiBu derste pazarlama analitiği kavramı, pazarlama analitiği süreci, yatırımın geri dönüşümü, pazarlama analitiği araçları ve teknikleri, data odaklı olma, segmentasyon, büyük veri analitiği, dijital reklamcılık, arama motoru optimizasyonu, web sitesi analitiği, pazarlama metrikleri konulan ele alınacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Marketing Analytics (2018)- Mike Grigsby-Kogan Page. Marketing Analytics Roadmap: Methods, Metrics and Tools (2015) -Jerry Rackley-Apres. Sosyal Medya Pazarlama(2015)- lbrahim Kircova & Ebru Enginkaya- Beta Yayınevi Social Media Metrics: How to Measure and Optimize Your Marketing lnvestment (2010) - Jim Sterne - Wiley Publishing
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Dijital pazarlama ekosistemini kavrama.
  2. Ortak stratejik hedefler ve analiz için mevcut veri türleri hakkında bir çalışma bilgisi kazanma.
  3. Analitik planlarının tasarlanması, veri bilimcileriyle işbirliği ve yeteneklerin uygulanmasını sağlamak için veri analitiği sürecinin kavramsal olarak anlaşılması.
  4. Nicel verilerden içgörü elde etmek için çeşitli teknikler uygulayarak geniş veri setleri ile uygulamalı çalışabilme.
  5. Nitel verilerden içgörü elde etmek için çeşitli teknikler uygulayarak geniş veri setleri ile uygulamalı çalışabilme.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Analitik Pazarlamaya Giriş
2Analitik Düşünce Geliştirme
3Pazarlama Analitiği Süreci
4Büyük Veri Analitiği
5Yapay Zeka
6Pazarlama Analitiği Araç ve Teknikleri
71. Vize
8Ara Sınav 1
9Data Odaklı Olma
10Sosyal Medya Verilerini Toplama
11Segmentasyon
122. Vize
13Pazarlama Metrikleri
14Sosyal Medya Analitiği
15Sosyal Yatırımların Geri Dönüşünü Tahminleme
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok