Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sosyal Medya PazarlamaISL345034300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme Lisans Programı
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı
Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörüİbrahim Kırcova
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıGüncel sosyal medya uygulamaları kapsamında dijital pazarlama faaliyetinin planlanması ve stratejilerinin oluşturulması, temel kavramların öğrenilmesi, performans ölçüm ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi bu dersin ana amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders sosyal medya pazarlamacılarına bir giriş niteliğindedir. Belirlenen pazarlama hedeflerine ulaşmak için sosyal medya stratejilerinin nasıl oluşturacağına gösteren kümülatif bir öğrenme sürecinden oluşmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kircova, 1., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal medya pazarlama. Beta Yayıncılık. Sterne, J. (2010). Social media metics: How to measure and optimize your matketing investment. John VViley & Sons.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sosyal medya pazarlama hedeflerini tanımlamak.
  2. Sosyal medya pazarlamasının tarihini, halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlamadaki hazla gelişen rolünün yanı sıra sosyal medya pazarlamasının tüm iş alanlarıyla birleştirilmesini açıklamak.
  3. Çeşitli endüstriler ve işletmeler için etkili sosyal medya pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini açıklamak.
  4. Belirli sosyal medya platformları için hedef pazarları tanımlamak.
  5. Sosyal medya programlarının etkinliğini ölçme yeteneği kazanma

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya Pazarlamasına Giriş
2Sosyal Medyaya Yönelik Kuramsal Kavramlar
3Sosyal Medya Pazarlama vs. Dijital Pazarlama
4Dijital Planlama ve Strateji
5İçerik Pazarlaması
6Video Pazarlaması
71. Vize
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9MikroBlog
10Sosyal Ağlar
11Sosyal İşaretleme
122. Vize
13Mobil Konum Pazarlama
14Performans, İzleme, Ölçüm ve Analiz
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)17
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok