Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Tarih | IKT3720 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat Lisans Programı Seçmeli @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Sait Öztürk |
Dersi Veren(ler) | Kazım Baycar, Sait Öztürk |
Asistan(lar)ı | Alaaddin Tok |
Dersin Amacı | Dünyada ve Türkiye’de toplumsal alandaki gelişmelerin tarihini öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dünyada, Türkiye’de Sosyal Tarih kentleşme, kültür ve eğitim ana başlıkları altında incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Osmanlı ve Türkiye arasında sosyal tarih açısından karşılaştırma yapabilecektir.
- Öğrenciler İktisat bilimi ile sosyal konular arasındaki ilişkileri gözlemleyebilecektir.
- Öğrenciler yeni analiz yöntemlerini ve yaklaşım biçimlerini kullanabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | H.İnalcık Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi 2 Cilt / 1600- 1914, |
2 | Osmanlı devletinin sosyal yapısı | H.İnalcık Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi 2 Cilt / 1600- 1914, |
3 | Eğitim Klasik Dönem | İlhan Tekeli- Yahya Akyüz Eğitim Tarihi |
4 | Ondokuzuncu Yüzyılda eğitim alanındaki gelişmeler | İlhan Tekeli- Yahya Akyüz Eğitim Tarihi |
5 | İkinci Meşrutiyet Döneminde Eğitim | İlhan Tekeli- Yahya Akyüz Eğitim Tarihi |
6 | Osmanlı Kültürü ve gündelik yaşam | S Faroqhi, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam |
7 | vize | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Osmanlı Liman Kentleri-sunumlar | Ç.Keyder, E.Özveren, D.Quataert, Doğu Akdeniz’de Liman Kentleri, Tarih Vakfı |
10 | Osmanlı İmparatorluğunda Kent Hayatı-sunumlar | Suraiya Faroqhi Osmanlıda kentler ve kentliler |
11 | Kentleşme ve Tüketim-sunumlar | Nevin Coşar, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Tüketim Alışkanlıkları, Türkiye’de Esnaf ve Ticaret içinde, Tarih Vakfı |
12 | Cumhuriyet Döneminde Eğitim Politikası-sunumlar | Yahya Akyüz, Eğitim Tarihi |
13 | İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Eğitim -sunumlar | Yahya Akyüz, Eğitim Tarihi |
14 | Cumhuriyet Döneminde Kentleşme -sunumlar | Kemal Karpat, Türkiye’de Toplumsal Dönüşüm, İmge |
15 | Türk Hümanizması, Suat Sinanoğlu | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|