Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Servis Tasarımı | GRA4230 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin servis tasarımı ve servis tasarımı yöntemlerine dair bilgi ve farkındalıklarını arttırmak, onları servis tasarımı konularında yapacakları çalışmalara hazırlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste servis tasarımı kavramı ve servis tasarımı yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin yapacakları örnek bir proje ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ögrenci, servis tasarımı yaklaşımı ve yöntemlerini, yeni servis fikirlerine uygulayabileceklerdir.
- Öğrenci, verilen servis tasarım problemleriyle ilişkili bilgileri saptayıp tanımlayabilecektir.
- Öğrenci, kullanıcı ihtiyaçlarını ve yeni iş fırsatlarını keşfetmelerini sağlayacak çeşitli teknikleri kullanabilecektir.
- Öğrenci, yeni servis fikirlerini öngörerek, kavramsallaştırıp görselleştirebilecektir.
- Öğrenci, servis tasarımı konusunda yapacakları çalışmalara ilişkin veri toplayabilecek ve analiz edebilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
2 | Servis tasarımının genel ilkeleri, tasarımcının değişen rolü | NA |
3 | Servis tasarımı projesine giriş, proje teması üzerine tartışma | NA |
4 | Servis tasarımı yöntem ve araçları; Stüdyo kritiği | NA |
5 | Servis tasarımı ve sosyal inovasyon; Stüdyo kritiği | NA |
6 | Servis etkileşimi ve servis deneyimi; Stüdyo kritiği | NA |
7 | Servis tasarımının sistem ve organizasyonları şekillendirmedeki rolü; Stüdyo kritiği | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | NA | |
10 | Farklı düzey ve sektörlerde servis tasarımı projeleri; Stüdyo kritiği | NA |
11 | Proje sunumu: proje araştırması, yeni servis fikri, senaryo | NA |
12 | Ara Sınav 2 | NA |
13 | Geliştirilen iş modelinin görselleştirmesi | NA |
14 | Geliştirilen iş modelinin görselleştirmesi | NA |
15 | NA | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|