Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital İllüstrasyon | GRA3170 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini göstermek; Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturun; Dijital araçların yaratıcı bir şekilde kullanılmasından önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlayın; Geometrik, organik ve tipografik tasarım öğelerini kullanarak tasarım prensiplerini uygulayın. Medya dünyasına ya da kendini ifade etme dünyasına göre kavramları / tasarım hedeflerini çizin ve tartışın; Göreceli yaratıcı veya tasarım çıktılarını araştırın ve tartışın. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar araçlarını kullanarak dijital resme giriş. Bu ders, illüstrasyonun kelimelerin, kavramların ve fikirlerin görsel olarak yorumlanması çalışmasını içerir. Dijital ortamda çizim yeteneklerini geliştirirken temel yazılım becerilerini öğrenir. Ayrıca, resimsel anlatım yoluyla içerik iletme stratejileri de incelenmiştir. Bilgisayar deneyimi gerektirmez, ancak şiddetle tavsiye edilir. Kullanılan yazılım: Adobe Illustrator CC. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini gösterebilir.
- Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturabilir.
- Dijital araçların yaratıcı manipülasyonundan önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlar.
- Geometrik, organik ve tipografik tasarım öğelerini kullanarak tasarım prensiplerini uygulayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
2 | İllüstrasyon tanımı ve tarihi. | NA |
3 | Kendi kendine başlatılan projelerin esnek, küresel ve girişimci bir üreticisi olarak Illustrator. Arayüzü, özellikleri | NA |
4 | Temel görsel düşünme aracı olarak çizim. | NA |
5 | Dijital çizim araçları | NA |
6 | Yaratıcı fikirler nasıl yapılır? Fikir üretimi. | NA |
7 | Görüntünün farklı yönleri. Temeller. Dijital eknikler. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | NA | |
10 | Deneysel İllüstrasyon. | NA |
11 | Karakter Tasarımı | NA |
12 | Kavram oluşturma ve kişisel anlatım yöntemleri | NA |
13 | Görsel Metafor | NA |
14 | Görsel Metafor | NA |
15 | NA | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|