Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Algı | GRA3190 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere insanın görsel algısında neler olup bittiğini ve bu anlayışın grafik tasarım, bilgisayar grafikleri, multimedya ve insan bilgisayar etkileşimi (HCI) konularını geliştirmeye nasıl yardımcı olabileceğini anlamalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders görsel algı sürecine giriş niteliğindedir. İnsanın görsel algısını anlamak için hem fizyolojik hem de psikofiziksel bir yaklaşım sunacak ve görsel algı sürecinin tutarlı ve eksiksiz bir şekilde anlaşılması için iki alanı bir araya getirecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci görsel algı süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- Alanın terminolojisini öğrenir
- Öğrenme ve hafızanın görsel tasarım ile olan ilişkisini kavrar
- Öğrendiklerini tasarım sürecine yansıtır.
- Öğrendiği bilgiler ışığında tasarımları eleştirel bir şekilde yorumlayabilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
2 | Görsel algı kavramı, gelişimi | NA |
3 | Görmenin Fizyolojisi | NA |
4 | Mekânsal Görme | NA |
5 | Renkli görüş | NA |
6 | Renk Körlüğü: Görsel Algı | NA |
7 | Renk Kombinasyonları: Görsel Algı | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav 1 | NA |
10 | Gestalt prensipleri | NA |
11 | Dikkat öncesi algı süreci , sınıfta uygulama çalışması | NA |
12 | Hareket algısı | NA |
13 | Görsel Dikkat ve İhmal | NA |
14 | Görsel algı ve tasarım düşüncesi | NA |
15 | NA | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|