Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karikatür | GRA3220 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Karikatür hakkında teorik bilgi edinilmesinin ve uygulama çalışmasının yapılmasının sağlanması |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders boyunca editoryal karikatürler ve onları üreten karikatürcüler keşfedilecektir. Editör karikatüristlerin gerçeklere nasıl anlam atfettiklerini ve sosyal gerçeklileri nasıl yansıttıkları araştırılacaktır. Editoryal karikatürlerin nasıl yapıldığı ve nasıl yorumlanacağı incelenecektir. Ayrıca editoryal karikatürcülüğün tarihini ve bu hiciv formunun sanattaki rolü incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, editoryal karikatürlerin kodunu çözebilir ve ilgilerini, oluşturuldukları sosyal çevre bağlamında açıklayabilir.
- Öğrenci, çeşitli karikatürler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tematik, kronolojik veya başka bir yöntemle gruplandırabilir.
- Öğrenci, editoryal bir karikatür tasarlama sürecini tanımlayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
2 | Karikatürün tanıtımı ve kısa tarihçesi | NA |
3 | Kullanılan teknik ve materyaller | NA |
4 | Karakter yaratma: Görsel stereotipler oluşturma | NA |
5 | İlişkili olduğu diğer disiplinler. | NA |
6 | Karakter yaratma:Hareket | NA |
7 | Karakter yaratma:Hareket | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | NA | |
10 | Hiciv ve içerik | NA |
11 | Hiciv ve içerik | NA |
12 | Ara Sınav 2 | NA |
13 | Editöryal karikatürler | NA |
14 | Bir sanat formu olarak karikatür | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|