Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya ve Güncel İletişim Teknolojileri | GRA3230 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yeni Medya ve Güncel İletişim Teknolojileri hakkında teorik bilgi verilmesi, Değişen teknoloji ve kullanıcı alışkanlıklarına odaklanılarak yeni medya kavramı, türler, ağ tabanlı sosyallik, etkileşim ve kullanıcı türevli içerik gibi kavramların aktarılması amaçanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders boyunca değişen teknoloji ve kullanıcı alışkanlıklarına odaklanılarak yeni medya kavramı, türler, ağ tabanlı sosyallik, etkileşim ve kullanıcı türevli içerik gibi kavramların aktarılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yaratıcı alanlarda sanat yapımında yeni teknolojilerin kullanımı bilgisini kazanabilirler.
- Yeni medya sanatının tarihi, teorisi ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Bilimsel fikirlerin ve metodolojilerin çağdaş sanat ve bilimi etkileme olasılıklarına dair bir anlayış gösterme becerisi kazanabilirler.
- Çeşitli bilimsel kavramların analizi ve bir bilim insanı veya sanatçı ile anlamlı bir tartışmaya girme becerisi kazanabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
2 | Yeni Medya kavramı ve tarihsel bağlam | NA |
3 | Sanat ve bilim birlikteliğinin tarihi | NA |
4 | Sanat ve tasarımda multidisipliner yaklaşım | NA |
5 | Yapay Zeka, makine öğrenmesi ve algoritma tabanlı tasarımlar | NA |
6 | 20. ve 21. yüzyıllarda disiplinlerarası sanatsal yaklaşımlar | NA |
7 | Kamusal alanaYeni Medya Sanatının entegre edilmesi, tasarlanması, etkisi | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yeni Medya Sanatı ve NFT | NA |
10 | Dijital Sanat ve Metaverse | NA |
11 | Disiplinlerarası Proje Geliştirme | NA |
12 | Ara Sınav 2 | NA |
13 | Sanat ve bilim programları: Sanatçılar ve bilim insanları arasındaki işbirliği | NA |
14 | Medya Sanatının korunması ve saklanması | NA |
15 | NA | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|