Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Animasyon Tarihi | GRA3320 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Animatörlerin tarih boyunca teknik ve sanatsal katkılarını öğretmek. Dünyada animasyonun gelişimini şekillendiren ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamlar hakkında bir anlayış kazandırmak. Az temsil edilen tür ve kültürlerden daha az bilinen eserleri ve çeşitliliklerinin değerini keşfetmek Eğlenceli, etkileyici ve anlamlı bir sanat formu olarak çeşitli animasyon potansiyelini keşfetmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders animasyon alanının tarihçesi ve gelişimine giriş niteliğindedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Animasyon terminolojisini ifade eder
- Animasyon sanatını hem eğlence hem de kişisel ifade olarak takdir eder
- Son 100 yılın etkileyici animasyon sanatçılarını ve çalışmalarını bilir.
- Animasyon ve kültür arasındaki ilişkiyi ifade eder
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | 1 | 2 | 5 | 1 |
PÇ-2 | 1 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-3 | 1 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-4 | 1 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-5 | 1 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-7 | 1 | 1 | 2 | 1 |
PÇ-8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-9 | 1 | 1 | 3 | 1 |
PÇ-10 | 1 | 1 | 4 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
2 | Animasyonun tarihi hakkında bilgi | NA |
3 | Animasyonun ortaya çıktığı dönemler hakkında bilgi | NA |
4 | Animasyon örneklerinin inclenmesi | NA |
5 | Optik oyuncaklar hakkında bilgi | NA |
6 | Animasyon ve sinema ilişkisi | NA |
7 | Animasyon ve sinema ilişkisi | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | NA | |
10 | İlk uzun metrajlı filmler | NA |
11 | Walt Disney animasyon filmlerinin incelenmesi | NA |
12 | Ara Sınav 2 | NA |
13 | Deneysel Animasyonların incelenmesi | NA |
14 | Deneysel Animasyonların incelenmesi | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 6 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|