Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Marka StratejileriGRA325022200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüKader SÜRMELİ
Dersi Veren(ler)Kader SÜRMELİ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencilerin, marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmeleri ve markanın üründen farklılığını göstererek ne olduğu ve neden önemli olduğu üzerine yoğunlaşmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiMarka ve markayla ilişkili temel kavramlar, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve çeşitli marka simülasyonları ve örnek çalışmalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Roberts, Kevin (2010). Lovemarks Etkisi. İstanbul: Hümanist Kitap Yayıncılık
  • Lindstrom, Martin (2006). Duyular ve Marka. İstanbul: Optimist Yayıncılık
  • Batı, Uğur (2013). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Brandage Yayınları
  • Clifton, Rita (2014). Markalar ve Markalaşma, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Karadağ, Harun Emre (2015). Marka Kahramanları: Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi, İstanbul: Detay Yayıncılık.
  • İslamoğlu, A. Hamdi ve Fırat, Duygu (2016). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları
  • Thomas Frisendal, Design Thinking Business Analysis (Business Concept Mapping Applied), Springer, 2012
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını saptayabilecek,
  2. Kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik ve biçimsel gereklerini tanıyacak ve uygulayabilecek,
  3. Bu etkenin iletişim yatırımı planlanmasında, uygulanmasında/biçimlendirilmesinde, sürdürülmesinde tutarlı biçimde ön planda tutulmasını sağlayabilecek bilgi ve öngörü kazanacaktır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1111
PÇ-2444
PÇ-3434
PÇ-4332
PÇ-5434
PÇ-6121
PÇ-7443
PÇ-8434
PÇ-9242
PÇ-10222

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleriNA
2Markalaştırma SüreciNA
3Marka Konumlandırma ve Marka Kimliği (logo, slogan, amblem, renk, isim, ambalaj, vs.)NA
4Marka modelleriNA
5Pazar Konumlarına Göre Marka Stratejilerinin GeliştirilmesiNA
6Marka Performansını Belirleyen ÖzelliklerNA
7Marka konumlandırmaNA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9NA
10Marka Yönetiminde Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve yöntemeriNA
11 İletişim StratejileriNA
12Ara Sınav 2NA
13Küreselleşmeve marka iletişimiNA
14Marka iletişimindeyaratıcı düşünmeNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati123
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev38
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)29
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok