Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Göstergebilim | GRA2220 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nur CEMELELİOĞLU ALTIN |
Dersi Veren(ler) | Nur CEMELELİOĞLU ALTIN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dilbilim ve göstergebilimin temel kavramlarını ele almak Göstergebilim ve tasarım ilişkisini tartışmak Gösterge türlerini incelemek ve uygulama çalışmaları yapmak Fotoğraf, resim ve hareketli görüntü gibi farklı sanat ve tasarım alanlarındaki çalışmaları çözümlemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Göstergeler yoluyla anlam oluşturulması süreci incelenecektir. Kodlar, mit ve hikayelerin özellikle grafik tasarımdaki önemi vurgulanarak çeşitli yöntemler yoluyla uygulama çalışmaları gerçekleştirilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Göstergebilim ile ilgili kavram ve araştırmacıları öğrenir.
- Anlamın oluşumunda ve yayılımında göstergelerin önemini kavrar.
- Göstergebilimin tasarım sürecindeki önemini kavrar.
- Göstergelerden faydalanarak nasıl daha etkili tasarım yapabileceğini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi, ders planı ve gereklilikleri. | NA |
2 | Göstergebilime giriş, temel kavramlar | NA |
3 | Saussure ve Pierce tarafından geliştirilen modeller.Gösterge Türleri. Yapısalcılık, Post-yapısalcılık. | NA |
4 | Göstergebilimde Düz Anlam-Yan Anlam ve kodlar. | NA |
5 | Göstergelerin Oluşum Süreci. Göstergebilimde metafor ve mitler. | NA |
6 | Göstergebilimde anlam, içerik ve göstergelerin dilbilimsel karşılıkları. Anlam ve kültür ilişkisi. | NA |
7 | Sanat tarihinde göstergebilim. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | NA | |
10 | Göstergebilimin iletişim süreci içerisindeki rolü, mesajın iletimi, yorumlama ve sentez. Reklamcılıkta göstergebilimin yeri. | NA |
11 | Göstergebilim ve tipografi. Yazı ve görselin ile birlikte kullanımı ve anlam ilişkisi. | NA |
12 | Göstergebilim ve insan-bilgisayar etkileşimi. Gösterge ve sembollerin arayüz tasarımı içerisindeki yeri. Bilgisayar grafikleri ve yönlendirmeler. Pierce’ın enformasyon teorisi. | NA |
13 | Göstergebilimde anlamın oluşumu: Değer, Sıralama / Dizim ve Paradigma kavramları. | NA |
14 | Yeni medya ve göstergebilim ilişkisi. | NA |
15 | NA | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 6 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|