Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İkinci Dil Ediniminde Toplumdilbilim | ING5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semin Kazazoğlu |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere toplumdilbilimin temel konularını tanıtmak ve bu konuların dilde ve eğitimdeki uygulamalarını göstermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, sosyal ve kültürel faktörlerin dili, dil kullanımını, dil öğrenimi ve öğretimini nasıl etkilediğini araştırarak dili sosyokültürel bağlamı içinde incelemektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dil öğretiminde toplumdilbilim kuramlarının temel ilkelerini açıklayabilecektir.
- Toplumdilbilimin alt kollarının dil öğretimindeki rolünü tanımlayabilecektir.
- Toplumdilbilimin farklı dil öğretim metodolojileri üzerindeki etkisini analiz edebilecektir.
- Sosyolojik ilkeleri dil öğretim senaryolarına uygulayabilecektir.
- Toplumdilbilim ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı örneklerle açıklayabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumdilbiliminin temel kavramları ve kuramları: Kültürlenme Kuramı, Etkileşim Kuramı, Söz-Eylem Kuramı | |
2 | Dil kodları:Karma dil, Kırma dil, Kod karıştırma | |
3 | Dil değişkesi ve değişimi | |
4 | Dil İlişkisi: İkidillilik ve Çokdillilik | |
5 | Cinsiyet ve Yaş | |
6 | Biçem, içerik ve üslup | |
7 | Dünya İngilizceleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nezaket ve stereotipler | |
10 | Antropolojik ve etnografik yaklaşımlar | |
11 | Bölgesel ve sosyal Lehçeler | |
12 | İkinci Dil Edinimi ve Toplumdilbilim | |
13 | Yabancı Dil Öğreniminin Sosyal Boyutları: Vygotsky, Toplumdilbilim Kuramı SLA | |
14 | İkinci Dilde Kimlik ve Sosyalleşme | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 30 | |
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|