Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Algılamada Derin Öğrenme | HRT5230 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | BÜLENT BAYRAM |
Dersi Veren(ler) | BÜLENT BAYRAM |
Asistan(lar)ı | ZEHRA ÇETİN |
Dersin Amacı | Derste konvolüsyonel sinir ağları, derin öğrenme ağlarının temel bileşenleri, farklı derin öğrenme ağları, yüksek ve düşük çözünürlüklü uydu görüntüleri ve ortofoto görüntülerinin sınıflandırılmasında derin öğrenme ağlarının kullanımı, derin öğrenme ağları kullanılarak uzaktan algılama verilerinin analizindeki güçlükler ve çözümüne ilişkin konularının öğrenciye kavratılması hedeflenmiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yapay zeka, makine öğrenme ve derin öğrenme; Bir sinir ağının anatomisi; Derin öğrenme ağlarının çalışma ilkeleri; Uzaktan algılama verilerinin bölütlenmesine uygun derin öğrenme ağı mimarilerine bakış; Uzaktan algılama verilerinin sınıflandırması amacı ile derin öğrenme ağı tasarımı; Uzaktan algılama verilerinin etiketlenmesi; Uzaktan algılama verilerinin derin öğrenme ağları ile sınıflandırmasına yönelik örnekler; Uzaktan algılama verilerinin derin öğrenme ağları ile sınıflandırmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri; MATLAB platformu ve derin öğrenme ağları; Python platformu ve derin öğrenme ağları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler derin öğrenme kavramını öğrenir
- Farklı derin öğrenme ağ mimarilerini öğrenir
- Derin öğrenme ağlarının temel bileşenlerini öğrenir
- Uydu görüntülerinin sınıflandırılmasına yönelik derin öğrenme ağı tasarlar
- MATLAB ve Python platformlarında derin öğrenme ağlarının kullanımını öğrenir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir sinir ağının anatomisi | kaynaklar |
2 | Makine öğrenmenin temelleri | kaynaklar |
3 | Derin öğrenmeye giriş | kaynaklar |
4 | Derin öğrenmenin temel yapı taşları | kaynaklar |
5 | Uzaktan algılama verilerinin bölütlenmesine uygun derin öğrenme ağı mimarileri | kaynaklar |
6 | Uzaktan algılama verilerinin sınıflandırması amacı ile derin öğrenme ağı tasarımı | kaynaklar |
7 | Uzaktan algılama verilerinin açık kaynak kodlu yazılımların kullanımı ile etiketlenmesi | kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Derin öğrenme ağları ile yüksek çözünürlüklü görüntülerin sınıflandırılması | kaynaklar |
10 | Derin öğrenme ağları ile yüksek çözünürlüklü görüntülerin sınıflandırılması | kaynaklar |
11 | Derin öğrenme ağları ile yüksek çözünürlüklü görüntülerinde obje yakalama | kaynaklar |
12 | Derin öğrenme ağları ile yüksek çözünürlüklü görüntülerinde obje bölütleme | kaynaklar |
13 | Uzaktan algılama verilerinin öğrenme ve sınıflandırma doğruluklarının analizi | kaynaklar |
14 | MATLAB platformu ve derin öğrenme ağları, Python platformu ve derin öğrenme ağları | kaynaklar |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|