Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Zeka ve Akıl Oyunları | SBO2920 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Şahin Oruç |
Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
Dersin Amacı | Eğitimde öğrencilerin aktif ve üretken düşünmesini sağlayacak zeka ve akıl oyunlarını öğreterek uygulamalı ders örnekleri işlemektir |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin strateji geliştirme, planlama, mantık yürütme-mantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, yaratıcılık, dikkat – yoğunlaşma, hafıza ve bellek alanlarında gelişimini sağlayan, aynı zamanda; ileriyi görme, planlama yeteneklerini geliştirecek oyunlar(T Tangram Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games,Othello,Reverse, Koridor Mangala, Halli Galli Junior, Tik Tak Boom, Dans Eden Tavuklar, Dünya) Öğreterek eğitimde uygulamalı örnekleri işlenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Oyunların kişilik ve zeka gelişimindeki ve eğitimdeki önemini kavrar
- Eğitim için faydalı zeka ve akıl oyunları belirler, oynamayı ve oynatmayı öğrenir
- Zekâ ve akıl oyunları tasarlamayı öğrenir
- Zekâ ve akıl oyunları tasarlar.
- Eğitime ilişkin zekâ ve akıl oyunları önerisinde bulunur
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunlarla ilgili kuramsal bilgi verilir | |
2 | Oyunların kişilik gelişimindeki önemini kavrayıcı etkinlikler yapılır | |
3 | Oyunların zekâ gelişimindeki önemini kavrayıcı etkinlikler yapar | |
4 | Oyunların eğitimdeki önemini ilişkin bilgiler sunulur | |
5 | Eğitim için faydalı zeka ve akıl oyunları belirlenir | |
6 | T Tangram, Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games oyunlar öğretilir | |
7 | Othello ,Reverse, Koridor Mangala, Halli oyunlar öğretilir | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Galli Junior Tik Tak Boom oyunları öğretilir | |
10 | Dans Eden Tavuklar, Dünya oyunları öğretilir | |
11 | Zekâ ve akıl oyunları tasarlamayı öğrenir | |
12 | Zekâ ve akıl oyunları tasarlar | |
13 | Eğitime ilişkin zekâ ve akıl oyunları önerisinde bulunur | |
14 | Ödev sunumları | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | 10 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 20 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|