Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Zeka ve Akıl OyunlarıSBO292023200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Şahin Oruç
Asistan(lar)ıFatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla
Dersin AmacıEğitimde öğrencilerin aktif ve üretken düşünmesini sağlayacak zeka ve akıl oyunlarını öğreterek uygulamalı ders örnekleri işlemektir
Dersin İçeriğiÖğrencilerin strateji geliştirme, planlama, mantık yürütme-mantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, yaratıcılık, dikkat – yoğunlaşma, hafıza ve bellek alanlarında gelişimini sağlayan, aynı zamanda; ileriyi görme, planlama yeteneklerini geliştirecek oyunlar(T Tangram Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games,Othello,Reverse, Koridor Mangala, Halli Galli Junior, Tik Tak Boom, Dans Eden Tavuklar, Dünya) Öğreterek eğitimde uygulamalı örnekleri işlenecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • T Tangram, Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games, Othello ,Reverse, Koridor Mangala, Halli Galli Junior, Tik Tak Boom, Dans Eden Tavuklar, Dünya oyun oyuncakları.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Oyunların kişilik ve zeka gelişimindeki ve eğitimdeki önemini kavrar
  2. Eğitim için faydalı zeka ve akıl oyunları belirler, oynamayı ve oynatmayı öğrenir
  3. Zekâ ve akıl oyunları tasarlamayı öğrenir
  4. Zekâ ve akıl oyunları tasarlar.
  5. Eğitime ilişkin zekâ ve akıl oyunları önerisinde bulunur

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Oyunlarla ilgili kuramsal bilgi verilir
2Oyunların kişilik gelişimindeki önemini kavrayıcı etkinlikler yapılır
3Oyunların zekâ gelişimindeki önemini kavrayıcı etkinlikler yapar
4Oyunların eğitimdeki önemini ilişkin bilgiler sunulur
5Eğitim için faydalı zeka ve akıl oyunları belirlenir
6T Tangram, Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games oyunlar öğretilir
7Othello ,Reverse, Koridor Mangala, Halli oyunlar öğretilir
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Galli Junior Tik Tak Boom oyunları öğretilir
10Dans Eden Tavuklar, Dünya oyunları öğretilir
11Zekâ ve akıl oyunları tasarlamayı öğrenir
12Zekâ ve akıl oyunları tasarlar
13Eğitime ilişkin zekâ ve akıl oyunları önerisinde bulunur
14Ödev sunumları
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım13
Laboratuar
Uygulama1020
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final120
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama131
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok