Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Alpin, H. (2006). Çizgiroman Ansiklopedisi. İstanbul: İnkilap Kıtabevi.
- Alsaç, Ü. (1994). Türkiye’de Karikatür, Çizgi Roman ve Çizgi Film. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Cantek, L. (2002). Türkiye’de Çizgi Roman. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Carr, P. (1958). Can comic books be used in education?. Education, 79, 57-61
- Ceran, K. (1997). Dünya’da çizgi roman. Sanat Dünyamız, 22(64).
- Ceran, K. (2002). “Çizgi Roman Nedir?”, L. Cantek (Ed.), Çizgili Hayat Kılavuzu: Kahramanlar, Dergiler ve Türler (28-29). İstanbul: İletişim Yayınları.
- İlhan, G. O. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çizgi Romanların Kullanımı. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
- Kunzle, D. (2007). Father of the Comic Strip: Rodolphe Töpffer. Univ. Press of Mississippi.
- Kunzle, D. (2007). Rodolphe Töpffer: The Complete Comic Strips. University Press of Mississippi.
- McCloud, S. (1994). Understanding comics the ınvisible art. New York: Kitchen Sink Press.
- Sones, W. W. D. (1944). The comics and instructional method. The Journal of Educational Sociology, 18(4), 232-240.
- Tuncer, N. (1993). Çizgi roman ve Çocuk. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretim Ortamları Oluşturma Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
• Kazanımlara uygun öğretim materyalleri hazırlar.
• Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenler.
• Öğrenme ortamını dersin kazanımlarına göre düzenler.
• Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik ortamlar hazırlar.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel Uygulamalı Beceriler altında yer alan
• Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
İletişim ve Sosyal Yetkinlikle ilgili aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir.
• Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, öğrencilere önceden verilecek ve ders kapsamındaki bir konu üzerinde araştırma yapmaları istenecektir (senaryo bulma, çizgi roman örnekleri, vb). Proje kapsamında ise öğrencilerden gruplar halinde eğitimsel bir çizgi roman oluşturmaları istenecek bu çalışmalar değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
|