Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Dili Öğretim Materyalleri Geliştirme ve Değerlendirme | ING5103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semin Kazazoğlu |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İngilizce öğretiminde kullanılacak materyallerin seçimi ve geliştirilmesine yönelik teori ve uygulamaları tanıtmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Uygun materyal seçimi; materyallerin uygunluğunun değerlendirilmesi; materyalleri gerçek hayattan materyaller ile destekleme; öğretim sonrası materyalleri değerlendirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İngilizce öğretiminde kullanılacak materyal seçimi adımlarını ayırt edebilme.
- Materyallerin ders öğretim amaçları ile uyumluğunu ölçebilme.
- Materyal seçiminde ihtiyaç analizinin önemini açıklayabilme.
- Ders sonrası kullanılan materyallerin uygunluğunu değerlendirebilme.
- Farklı materyaller kullanmanın öğrenci katılımı ve dil yeterliliği üzerindeki etkisini analiz edebilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Materyal seçiminde temel prensipler | |
3 | Materyal ve kaynak çeşitleri | |
4 | İhtiyaç analizi ve öğretim merkezleri | |
5 | Öğretim yöntemlerine ve kaynak seçimine yaklaşımlar | |
6 | Materyal odaklı izlenceler | |
7 | Materyal adaptasyon süreç ve şekilleri | |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Basılı ve web-tabanlı destek kaynaklarının kullanımı | |
10 | Aktivite ve materyal dizaynı | |
11 | Dinleme ve konuşma becerilerine yönelik materyaller | |
12 | Okuma ve yazma becerilerine yönelik materyaller | |
13 | Bütünleşik dil becerilerine yönelik materyaller | |
14 | Dil ve kelime bilgisine yönelik materyaller | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|