Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | ING5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yabancı dil öğrenimini desteklemek amacıyla kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) tanıtmak, bu teknolojilerin pedagojik temellerini incelemek ve öğretim ortamlarına nasıl entegre edilebileceğini göstermektir. Ders kapsamında, çeşitli dijital araçlar ve platformlar (örneğin dil öğrenme uygulamaları, sanal sınıflar, çevrimiçi içerik oluşturucular, etkileşimli yazılımlar) tanıtılır; öğrencilerin bu araçları etkili biçimde seçmeleri, değerlendirmeleri ve kendi öğretim tasarımlarında yaratıcı biçimde kullanmaları teşvik edilir. Ayrıca, teknoloji destekli öğretimin avantajları, sınırlılıkları ve etik boyutları da tartışılır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yabancı dil eğitiminde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; yabancı dil öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; iletişim teknolojileri okuryazarlığı; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- BİT'in dil öğretimi ve öğrenimine entegrasyonunu destekleyen teorik ve teknolojik yaklaşımlar üzerine eleştirel yaklaşabilme.
- Multimedya içeriği barındıran web 2.0 araçları oluşturma ve kullanabilme.
- Dil öğretimi için kullanılacak ses ve görsel öğrenme nesneleri üretebilme.
- Ücretsiz yazma araçlarını kullanarak etkileşimli çevrimiçi materyaller ve sınavlar tasarlayabilme.
- L2 öğrenme ve öğretme süreçlerini desteklemek için yapı dijital öğrenme nesneleri üretebilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-7 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-10 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Yabancı dil öğretiminde BİT | İlgili bölüm |
2 | Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması | İlgili bölüm |
3 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | İlgili bölüm |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | İlgili bölüm |
5 | İletişim teknolojileri okuryazarlığı | İlgili bölüm |
6 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri | İlgili bölüm |
7 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri | İlgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğretim materyalleri tasarım ilkeleri | İlgili bölüm |
10 | Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri | İlgili bölüm |
11 | Tematik öğretim materyali tasarlama | İlgili bölüm |
12 | Tematik öğretim materyali tasarlama | İlgili bölüm |
13 | Tematik öğretim materyali tasarlama | İlgili bölüm |
14 | Tematik öğretim materyali tasarlama | İlgili bölüm |
15 | Konu tekrarı | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|