Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Medikal Görüntüleme | BME4903 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Taylan Yetkin |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste iyonizan radyasyonun sağlık alanında kullanım yöntemleri, medikal görüntüleme cihazlarının yapısı ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi amaçlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Radyasyon türleri, elektromanyetik spektrum, X-ışını ve özellikleri, X-ışını tüpü, Röntgen cihazı, Floroskopi, Skopi, Mamografi, Sayısal Meme Tomosentez Sistemi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Ultrason fiziği, |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- X-ışınları ve özelliklerini öğrenir.
- Röntgen cihazının çalışma prensibini öğrenir.
- Bilgisayarlı Tomografi Cihazının Çalışma Prensibini Öğrenir.
- Manyetik Rezonans cihazının çalışma prensibini öğrenir.
- Ultrason cihazının çalışma prensibini öğrenirler
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyasyon ve Türleri | Ders Notları, 1. Bölüm |
2 | Elektromanyetik Spektrum | Ders Notları, 1. Bölüm |
3 | X-ışınları ve Özellikleri | Ders Notları, 1. Bölüm |
4 | X-ışını Tüpü | Ders Notları, 2. Bölüm |
5 | Röntgen Cihazı Çalışma Prensibi | Ders Notları, 2. Bölüm |
6 | Floroskopi ve Skopi Çalışma Prensibi | Ders Notları, 2. Bölüm |
7 | Mamografi, Sayısal Meme Tomosentez Sistemi | Ders Notları, 2. Bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilgisayarlı Tomografi | Ders Notları, 3. Bölüm |
10 | Manyetik Rezonans Fiziği | Ders Notları, 4. Bölüm |
11 | Manyetik Rezonans Çalışma Prensibi | Ders Notları, 5. Bölüm |
12 | Ultrason Fiziği | Ders Notları, 6. Bölüm |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|