Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Araştırma Yöntemleri Bilimsel EtikSBU500425200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Programı
Zorunlu @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
Dersin KoordinatörüLaçin İdil Öztığ
Dersi Veren(ler)Laçin İdil Öztığ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu ders, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin araştırma kapasitesi ve mesleki gelişimi için eğitim ve destek sağlamayı hedefler. Ders, tez için bir araştırma önerisi yazma, araştırmayı bir teorik perspektif içinde değerlendirme, akademik makalelerin tartışılması ve dergi makaleleri yazımı gibi becerilerin geliştirilmesini hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiDers egzersizleri: Political Studies, British Journal of Political Science, American Political Science Review, World Politics dergilerinden bir makale seçin. 1. Temel argümanı/iddiayı/bulguyu özetleyin; 2. Güçlü yönleri belirtin; 3. Zayıf yönleri belirtin 4. Revizyon için önerilerde bulunun (eğer buna değerse; küçük revizyon veya R&R önerirseniz); 5. Sonuç
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriOkuma Listesi Readings Research Design Laura Roselle and Sharon Spray. Research and Writing in International Relations (Pearson 2012). Paul Kellstedt and Guy Whitten, The Fundamentals of Political Science Research (Cambridge: Cambridge University Press, 2013). Alexandre L. George and A. Bennet, Case Studies and Theory Development in the Social Sciences (Cambridge: MIT Press, 2005). G. King, R.O. Keohane and S. Verba, Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research (Princeton, NJ: Princeton University Press). J. Gerring, Case Study Research: Principles and Practices (Cambridge: Cambridge University Press, 2006). E.D. Gray, Doing Research in the Real World (London: Sage, 2004). D. della Porta and M. Keating, ‘How many approaches in the social sciences? An epistemological introduction’ in: D. della Porta and M. Keating (eds.) Approches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective (Cambridge: Cambridge University Press, 2008). S. van Evera, Guide to Methods for Students of Political Science (Ithaca: Cornell University Press, 1997). R.K. Yin. Case Study Research: Design and Methods (London: Sage, 2003). Patrick Dunleavy, Authoring a PhD How to plan, draft, write and finish a doctoral thesis or dissertation (New York: Palgrave Macmillan, 2003). Barbara Geddes, Paradigms and Sand Castles: Theory Building and Research Design in Comparative Politics (University of Michigan Press, 2003). B. Guy Peters, Comparative Politics: Theory and Methods (Macmillan, 1998). Elinor Scarborough and Eric Tanenbaum (eds) Research Strategies in the Socåial Sciences: A Guide to New Approaches (Oxford UP, 1998). Arend Lijphart, ‘Comparative Politics and the Comparative Method’, American Political Science Review, Vol. 65 (1971): 682-693. Charles Ragin and Howard Becker (eds.) What is a Case? Exploring the Foundations of Social Inquiry (New York: Cambridge University Press, 1992). Jack S. Levy, ‘Case Studies: Types, Designs, and Logics of Inference’, Conflict Management and Peace Science, 25 (2008): 1–18. Todd Landman, Issues and Methods in Comparative Politics: An Introduction (New York: Routledge: 2013). A. Bennett, and C. Elman. ‘Qualitative research: Recent developments in case study methods’, Annual Review of Political Science 9 (2006): 455–476. H. E Brady and D. Collier (eds.) Rethinking social inquiry: Diverse tools, shared standards (Lanham, MD: Rowman & Littlefield. 2004). J. S Levy, Qualitative methods and cross-method dialogue in political science. Comparative Political Studies 40, 2 (2007): 196–214 R. N. Lebow and M. Lichbach (eds.) Theory and evidence in comparative politics and international Relations (New York: Palgrave Macmillan, 2007).

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. eleştirel düşünme
  2. kalitatif/kantitatif metodolojilerin öğrenilmesi
  3. Araştırma tasarımlarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilme
  4. Araştırma konularında en uygun çalışma tasarımlarını değerlendirme
  5. Araştırma ve sunum becerilerinin gelişmesi

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-112345
PÇ-212345
PÇ-312345
PÇ-412345
PÇ-512345
PÇ-612345
PÇ-712345
PÇ-812345
PÇ-912345
PÇ-1012345

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Bilim tarihi
3 Bilim felsefesi
4 Araştırma Yöntemleri 1
5 Araştırma Yöntemleri 2
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım30
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri70
Projeler70
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati152
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer82
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok