Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik ve Edebî Metinler | MSS5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik ve Sahne Sanatları ASD Müzik ve Sahne Sanatları Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İdil Özcan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Özellikle 20. yüzyıl edebî metinleri ve müzik ilişkisini, örnek yapıtlar üzerinden tanıtıp yeni formlara ve türlere yönelimin alt dinamiklerine ulaşmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müzik - metin ilişkisinin dönüşümleri; örnekler, türler, teknikler, almlanma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Akademik algılama ve araştırma yetisinin belirlenen konular üstünde uygulanabilmesi.
- Müzik ve edebiyat arasında estetik anlamda zaman, form, yapı gibi kavramlar üzerinden okumalar yapabilme.
- Söylemin inşa edilişi bağlamında müzik yapıtları ve edebî metinler arasında epistemolojik ve estetik anlamda ilişkiler kurabilmek.
- Müzik ve edebiyatta öznenin söylem üzerinden inşa edilişini Avrupa ve Avrupa-dışı kültürlerde karşılaştırmalı bir şekilde inceleyebilmek.
- Müzik ve edebiyattaki tarihsel ve güncel yöntem ve teknikleri disiplinlerarası bir şekilde kullanabilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | |
2 | Edebî metin – müzik ilişkisinin kısa tarihi – 1 (Kadim Uygarlıklar – Antikite; kutsal metinler; Ramayana, Mahabaratha, vd.) | |
3 | Edebî metin – müzik ilişkisinin kısa tarihi – 2 (Halk Edebiyatı; Âşıklık geleneği; dengbêjlik; sözlü geleneğin diğer türleri) | |
4 | Edebî metin – müzik ilişkisinin kısa tarihi – 3 (Ortaçağlar (Chanson, Troubadour’lar, Minnensänger, vs.) – Rönesans (drama) – Barok (libretti); Divân edebiyatı | |
5 | Edebî metin – müzik ilişkisinin kısa tarihi – 4 (Klasik – Romantik; Lied) | |
6 | Modernizm – I. Doğu’da ve Batı’da | |
7 | Modernizm – II. Doğu’da ve Batı’da. | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Fütürist metinler – müzik; Sürrealist / Dadaist metinler – müzik ilişkisi | |
11 | Konstrüktivizm, Speechmusic | |
12 | Yeni Opera, Musiktheater | |
13 | Haiku. Doğu’nun yeniden keşfi, Audio Arts / Sonic Arts | |
14 | Yeni Tür ve Biçimlere Doğru | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|