Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları | SNF2080 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türk halk oyunları ve yöresel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur |
---|---|
Dersin İçeriği | Folklorun tanımı; ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğrenme, halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğrenme; öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Folklorun tanımı yapılır.
- Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları yapılır ve örneklendirilir.
- Oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğretimi yapılır.
- Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğretimi yapılır.
- Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları hakkında bilgi sahibi olurlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | 2 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | 1 | 2 | 3 |
PÇ-3 | 1 | 1 | - | 1 | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | 2 |
PÇ-5 | 1 | 1 | 2 | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | 4 |
PÇ-7 | - | - | - | - | 1 |
PÇ-8 | 2 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-9 | - | 1 | 2 | 3 | 2 |
PÇ-10 | 1 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | 2 | 3 | 1 | - |
PÇ-12 | - | - | - | 2 | 1 |
PÇ-13 | 1 | 3 | 1 | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | 2 |
PÇ-15 | 3 | - | - | 2 | - |
PÇ-16 | - | 4 | 3 | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Folklorun tanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Yöresel figürler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Bar türü yöresel figür öğrenme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|