Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türkçe Eğitiminde Etkinlik ve Materyal TasarımıTRO305123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimTürkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Muhammed Eyyüp Sallabaş
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDerslerin öğretilmesinde öğretim teknolojileri öğelerinin verimli biçimde kullanabilmek, bu kapsamda çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (sunum dosyaları, görsellik, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar destekli ders materyalleri vb.) geliştirilmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiÖğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim-öğretim yoluyla gözlenen değişimleri ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünü kavrayabilme
  2. Öğretim teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerini tanıyabilme
  3. Öğretim materyali seçiminde rol oynayan etkenleri kavrayabilme
  4. Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerini kavrayabilme
  5. Öğretim içeriğine uygun tasarım unsurlarını alan eğitiminde kullanabilme

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması
2Öğretim materyalinin tanıtımı ve temel kavramları
3Öğretim teknolojileri ve öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişki
4Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması
5Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlaşılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması
6Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflama
7Öğretim ortamlarında kullanılan görsel araç-gereçler
8Ara Sınav 1
9
10 Bilgisayarlar ve bilgisayar destekli çoklu ortam sistemleri
11Öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki işlevleri
12Etkinlik ve Materyal Örnekleri
13Materyal Değerlendirme ve Geliştirme,
14Materyal Değerlendirme ve Geliştirme,
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1040
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev1010
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok