Dersin Amacı | Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi... Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | 1 Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri Değerler eğitimi dersinin içeriği, Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi,
Programlarda değerler. Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi, Değer sınıflamaları, Değer öğretim yaklaşımları, Okulda, ailede ve çevrede değer, Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme, Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Arvasi, Seyyid Ahmet (1968). Kendini Arayan İnsan. Bilge Oğuz Yayınları, İstanbul.
-Arvasi, Seyyid Ahmet (2009). İnsan ve İnsan Ötesi. Bilge Oğuz Yayınları, İstanbul.
-Şeker, Mustafa (2018). Değer Sizseniz Değer Sizsiniz. Babıali Kültür Yayıncılık, İstanbul.
-Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
-Hökelekli, H. (2013). Ailede, okulda toplumda değerler psikolojisi ve eğitimi. İstanbul: Timaş
-Aydın, M. Z. ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin alan eğitimi sağlamaya yönelik katkısı:
Bu ders, aşağıdaki Sosyal Bilgiler Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
1- Öğrencilerin, insan, yer ve tarih etkileşimini algılamalarını sağlayabilme
a) Öğrencilerin yakın çevresindeki tarihi olaylardan başlayarak uzak çevresindeki tarihi olayları kavrayabilmesini
b) Öğrencilerin zamanı ve mekanı algılama becerisi kazanmalarını,
c) İnsan, çevre ve tarih etkileşimini fark etmelerine yönelik çeşitli etkinlikler yapmalarını,
d) Örnek tarihi olaylardan yola çıkarak günümüz dünyasındaki olayları daha iyi algılayabilmesini,
e) Öğrencilerin tarihi olaylardan yola çıkarak günümüzdeki sorunların çözümü için kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak çözüm önerileri üretmelerini ve geleceğe yönelik fikirler ortaya koymalarını sağlar.
2- Sosyal Bilgiler Öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir.
a) Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
b) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler arasında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir:
a) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
b) Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanında aşağıdaki alana özgü etkinlikler arasında:
a) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
b) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması gibi yöntem ve teknikler uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme:
Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev vb. alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarından yararlanılmaktadır.
|