Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | SBO4181 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selim Hilmi Özkan |
Dersi Veren(ler) | Selim Hilmi Özkan |
Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
Dersin Amacı | Birinci Dünya savaşı öncesi dönemden başlayarak Cumhuriyet'in kuruluşu ve inkılaplar dâhil Cumhuriyet dönemi olaylarını incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Birinci Dünya Savaşı ve sonuçları; Mondros Ateşkesi ve sonuçları; Kurtuluş Savaşı'nın örgütlenme aşamaları; TBMM’nin açılması, isyanlar, cepheler, saltanatın kaldırılması; Lozan Barış Antlaşması; devrimler; dış politika; Atatürk İlkeleri ve çok partili yaşama geçiş. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin alan eğitimi sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki Sosyal Bilgiler Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir. 1- Öğrencilerin, insan, yer ve tarih etkileşimini algılamalarını sağlayabilme a) Öğrencilerin yakın çevresindeki tarihi olaylardan başlayarak uzak çevresindeki tarihi olayları kavrayabilmesini b) Öğrencilerin zamanı ve mekanı algılama becerisi kazanmalarını, c) İnsan, çevre ve tarih etkileşimini fark etmelerine yönelik çeşitli etkinlikler yapmalarını, d) Örnek tarihi olaylardan yola çıkarak günümüz dünyasındaki olayları daha iyi algılayabilmesini, e) Öğrencilerin tarihi olaylardan yola çıkarak günümüzdeki sorunların çözümü için kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak çözüm önerileri üretmelerini ve geleceğe yönelik fikirler ortaya koymalarını sağlar. 2- Sosyal Bilgiler Öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir. a) Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. b) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler arasında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir: a) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. b) Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanında aşağıdaki alana özgü etkinlikler arasında: a) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. b) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması gibi yöntem ve teknikler uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev vb. alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarından yararlanılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci çözümler ve tasarlar.
- Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini saptayarak kapsamlı bir eğitim verir.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular ve sosyolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
- Kültürel değerlerini bilir ve uygulamasını gözetir.
- Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
- Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
- Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
- Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
- Kurumlarda toplam kalite felsefesini benimsemiş, çevre koruma standartları hakkında yeterli bilgi ve bilinç sahibidir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | DÖÇ-13 | DÖÇ-14 | DÖÇ-15 | DÖÇ-16 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e I | İlgili Kaynaklar |
2 | Birinci Dünya Savaşı nedenleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Birinci Dünya savaşında Cepheler | İlgili Kaynaklar |
4 | Mondros Ateşkes Antlaşması | İlgili Kaynaklar |
5 | Cemiyetler ve Milli Mücaedeleye HAzırlık | İlgili Kaynaklar |
6 | Kongreler | İlgili Kaynaklar |
7 | TBMM’nin açılması | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İsyanlar | İlgili Kaynaklar |
10 | Milli Mücadele ve cepheler | İlgili Kaynaklar |
11 | Saltanatın kaldırılmas | İlgili Kaynaklar |
12 | Lozan | İlgili Kaynaklar |
13 | Atatürk İlkeleri ve çok partili yaşama geçiş. Atatürk dönemi Türk dış politikası | İlgili Kaynaklar |
14 | Final | SINAV |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|