Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya Okur Yazarlığı ve Eğitimi | SBO4171 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Şeker |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Şeker, Genç Osman İlhan |
Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
Dersin Amacı | Öğrencilerin televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki iletilere ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1-Medya okuryazarlığı, iletişim süreci ve türleri 2-İletişimden kitle iletişime 3-Medya kurumlarının yapısı 4-Medya iletisi oluşturma: kodlama ve kod açma 5-Magazinelleşme olgusu 6-Popüler kültür 7-Ülkelerin medya okuryazarlığı deneyimleri 8-Medya okuryazarlığı kuramları 9-Medya okuryazarlığı ilkeleri 10-Türkiye’de medya okuryazarlığı 11-Örnek olay çözümlemeleri; seyirselleşme ve sansasyonelleşme 12-Örnek olay çözümlemeleri; reklamlar, eğlence, spor, ve gezi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Medya okuryazarlığının önemini açıklar.
- Kitle iletişim araçlarını tanır.
- Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar.
- Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
- Medya okuryazarlığında farklı kuram, yaklaşım ve tartışmaları analiz eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Ve Medya Okuryazarlığı Ders Bilgilendirme | İlgili Kaynaklar |
2 | Görsel ve İşitsel Okuryazarlığa Giriş | İlgili Kaynaklar |
3 | Medyanın Sorumlulukları Ve Bilinçli Medya Okuryazarlığı Eğitiminin Önemi | İlgili Kaynaklar |
4 | Göstergebilim Ve Gösterge Çözümlemeye Giriş | İlgili Kaynaklar |
5 | Medya Okuryazarlığı Tanımı Reklam Afiş Çözümleme | İlgili Kaynaklar |
6 | Eleştirel Medya Okuryazarlığı Tarihsel Arka plan Ve İdeoloji | İlgili Kaynaklar |
7 | Medya Okuryazarlığı Eğitimi Niçin Gereklidir? | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Medyanın Görsel Biçimleri ve Etkileri | İlgili Kaynaklar |
10 | Medyanın Görsel Biçimleri Ve Etkileri | İlgili Kaynaklar |
11 | Haberleri nasıl okumalı ve değerlendirmeliyiz? Köşe yazıları ve gündemin düzenli takibi nasıl sağlanmalı? | İlgili Kaynaklar |
12 | Filmler, diziler ve hayatımızdaki yeri. Film ve dizilerin gerçek hayattaki tam karşılığı ne kadardır? Bilinçli izleyici olmanın gereklilikleri… | İlgili Kaynaklar |
13 | Türkiye’de ve Dünya’da sosyal medya kullanımı… Bilinçli bir sosyal medya kullanımı nasıl olmalıdır? | İlgili Kaynaklar |
14 | Sosyal, görsel ve yazılı medyanın Türk kültür hayatı ve aile faktörü üzerindeki tesirleri, Vaka Çalışmaları İzleme Ve Tartışma | İlgili Kaynaklar |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili Kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 1 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|