Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | OKL2200 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Farklı ülkelerde eğitim sistemi; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı; Farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ortamları; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitiminde aile katılımı; Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması; Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler farklı ülkelerde eğitim sistemleri hakkında bilgiye sahip olur.
- Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığını bilir.
- Öğrenciler farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri hakkında bilgilere sahip olur.
- Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitimine aile katılımı çalışmalarını bilir ve açıklar
- Öğrenciler farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ile ilgili bilgiye sahip olurlar.
- Öğrenciler okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sisteminin önemini bilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farklı ülkelerde eğitim sistemi | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
2 | Farklı ülkelerde eğitim sistemi | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
3 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
4 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
5 | Farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
6 | Farklı ülkelerde okul öncesi kurum ve program türleri | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
7 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ortamları | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
11 | Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
12 | Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili kaynak |
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili kaynak |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|