Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | OKL2210 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri; Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları; Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir ve açıklar.
- Öğrenciler hastane yatan çocukların ilgi, ihtiyaç ve ruhsal durumlarını bilir ve açıklar.
- Öğrenciler hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkili etkileşimin önemini bilir.
- Öğrenciler hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama sürecini bilir.
- Öğrenciler hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planlarını hazırlar ve uygular.
- Öğrenciler hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşimin önemini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları | İlgili Kaynaklar |
4 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları | İlgili Kaynaklar |
5 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | İlgili Kaynaklar |
6 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | İlgili Kaynaklar |
7 | Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
11 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
12 | Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim | İlgili Kaynaklar |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili Kaynaklar |
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili Kaynaklar |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|