Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri | OKL2190 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yaratıcılığın tanımı, yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar, yaratıcılığın boyutları, çocukta yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılık ve zekâ ilişkisi, yaratıcılık ve sanat alanları, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, yaratıcılığın değerlendirilmesi, okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yaratıcılığın tanımı; Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar; Yaratıcılığın boyutları; Çocukta yaratıcılığın gelişimi; Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; Yaratıcılık ve sanat alanları; Yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; Yaratıcılığın değerlendirilmesi; Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler yaratıcılığın tanımı ve yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramları bilir ve açıklar.
- Öğrenciler çocukta yaratıcılık gelişiminin önemini bilir.
- Öğrenciler yaratıcılığın boyutlarını bilir ve açıklar.
- Öğrenciler yaratıcı kişilik özelliklerini, yaratıcılığı etkileyen etmenleri ve yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolünü bilir ve açıklar.
- Öğrenciler okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgiye sahip olurlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı, Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar | İlgili Kaynaklar |
2 | Yaratıcılığın boyutları | İlgili Kaynaklar |
3 | Çocukta yaratıcılığın gelişimi | İlgili Kaynaklar |
4 | Çocukta yaratıcılığın gelişimi | İlgili Kaynaklar |
5 | Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi | İlgili Kaynaklar |
6 | Yaratıcılık ve sanat alanları | İlgili Kaynaklar |
7 | Yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | sınav |
10 | Yaratıcılığın değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
11 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili Kaynaklar |
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili Kaynaklar |
15 | sınav | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|