Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Ritim Dans ve Orff Eğitimi | OKL2180 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; Eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler müziğe ilişkin temel kavramları bilir ve açıklar.
- Öğrenciler müziğe ilişkin temel kavramların gelişim alanları ile ilişkisini hakkında farkındalığa sahip olur.
- Öğrenciler Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme etkinliklerini bilir ve uygular.
- Öğrenciler okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlar ve uygular.
- Öğrenciler Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini değerlendirme konusunda bilgiye sahiptir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
2 | Müziğe ilişkin temel kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
3 | Eğitim ortamı düzenleme, | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
4 | Ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
5 | Yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
6 | Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
7 | Orff yaklaşımı ile dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri uygulama | 4 nolu Kaynak |
11 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri uygulama | 4 nolu Kaynak |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini değerlendirme | 4 nolu Kaynak |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili kaynak |
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili kaynak |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|