Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocuklukta Duyu EğitimiOKL217024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüAysun Gürol
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan, Aysun Gürol, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak, Beyza AKÇAY MALÇOK
Dersin AmacıBu dersin amacı duyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü; eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiDuyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimi; Duyusal sistemlerin işlevi; Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; Duyu eğitiminde öğretmenin rolü; Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Uyanık Balat, G., Deretarla Gül, E. & Çelebi Öncü,E. Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları, 2005.
  • Cömert Özata, Suzan. Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara, 2015
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler duyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimini bilir ve açıklar.
  2. Öğrenciler duyusal sistemlerin işlevi bilir ve açıklar.
  3. Öğrenciler okul öncesi dönemde duyusal farkındalığının önemimini, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemini bilir.
  4. Öğrenciler duyu eğitiminde öğretmenin rolünün önemini bilir ve açıklar.
  5. Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulamaya ilişkin bilgiye sahip olur.
  6. Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinliklerini değerlendirmeye ilişkin bilgiye sahip olur.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Duyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimi1 ve 2 nolu Kaynak
2Duyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimi1 ve 2 nolu Kaynak
3Duyusal sistemlerin işlevi1 ve 2 nolu Kaynak
4Duyusal sistemlerin işlevi1 ve 2 nolu Kaynak
5Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık1 ve 2 nolu Kaynak
6Duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi1 ve 2 nolu Kaynak
7Duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı1 ve 2 nolu Kaynak
8Ara Sınav 1
9
10Duyu eğitiminde öğretmenin rolü1 ve 2 nolu Kaynak
11Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme1 ve 2 nolu Kaynak
12Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme1 ve 2 nolu Kaynak
13Tartışma, Araştırma ve Sunumİlgili kaynak
14Tartışma, Araştırma ve Sunumİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok