Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocukluk Eğitiminde Dil ve Kavram GelişimiOKL216024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiDil gelişimi ve aşamaları; Dil kazanımına ilişkin görüşler; Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; Yaşlara göre kavram gelişimi, Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; Kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Topbaş, S. Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • Güven, N. & Bal, S. Dil Gelişimi. Epsilon Yayınevi, 2000.
  • Ülgen. G. Kavram Gelişimi. Anı Yayıncılık, 1999.
  • Vukelich, C. Christie, J. Enz B. Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten. Allyn & Bacon, 2008.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler dil gelişimi ve aşamalarını bilir ve açıklar.
  2. Öğrenciler dil kazanımına ilişkin görüşler bilir ve açıklar.
  3. Öğrenciler kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılmasını bilir ve açıklar.
  4. Öğrenciler yaşlara göre kavram gelişimi özelliklerini tanır ve açıklar.
  5. Öğrenciler kavram ve dil gelişimindeki ilişkinin önemini bilir.
  6. Öğrenciler dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi, değerlendirme ile ilgili gerekli bilgilere sahip olur.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dil gelişimi ve aşamalarıİlgili Kaynaklar
2Dil gelişimi ve aşamalarıİlgili Kaynaklar
3Dil kazanımına ilişkin görüşlerİlgili Kaynaklar
4Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleriİlgili Kaynaklar
5Yaşlara göre kavram gelişimiİlgili Kaynaklar
6Yaşlara göre kavram gelişimiİlgili Kaynaklar
7Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılmasıİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9
10Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesiİlgili Kaynaklar
11Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesiİlgili Kaynaklar
12Kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirmeİlgili Kaynaklar
13Kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirmeİlgili Kaynaklar
14Tartışma, Araştırma ve Sunumİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok