Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocukta Davranış Yönetimi | OKL2120 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuklarda görülen olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenmesini ve sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirmeler yapmasını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlar.
- Öğrenciler olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri açıklar.
- Öğrenciler sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirir
- Öğrenciler sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri değerlendirir.
- Öğrenciler, davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının nasıl düzenlenmesi gerektiğini açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda Davranış Sorununa Yol Açan Etmenler | İlgili Kaynaklar |
2 | Sorunlu Davranış Özellikleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Çocuklarda Olumlu Ve Olumsuz Davranışları Belirleme | İlgili Kaynaklar |
4 | Davranış Problemlerine Yönelik Teknikleri Öğrenme | İlgili Kaynaklar |
5 | Davranış Problemlerine Yönelik Teknikleri Öğrenme | İlgili Kaynaklar |
6 | Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırma | İlgili Kaynaklar |
7 | Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırma | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili Kaynaklar | |
10 | Uygun Davranışların Kazandırılmasında Diğer Düzenlemeler | İlgili Kaynaklar |
11 | Uygun Olmayan Davranışları Azaltma/ Ortadan Kaldırma | İlgili Kaynaklar |
12 | Yaygın Görülen Davranış Sorunları Ve Giderilmesi İçin Kullanılan Stratejiler | İlgili Kaynaklar |
13 | Davranış Değiştirme ve Öğretim Sürecinde Aile | İlgili Kaynaklar |
14 | Davranış Değiştirme ve Öğretim Sürecinde Aile | İlgili Kaynaklar |
15 | İlgili Kaynaklar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|