Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dil Bilgisi ÖğretimiTRO490122200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimTürkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHasan Mesut Meral
Dersi Veren(ler)Hasan Mesut Meral
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDilbilgisinin yeni Türkçe programındaki yerini tartışmak, sezdirme yollarını tanıtmak ve ortaokul dilbilgisi kazanımlarını incelemek.
Dersin İçeriğiDil bilgisinin temel kavramları; Türkçenin ses, şekil, anlam ve söz dizimi yönünden temel özellikleri; dil bilgisi öğretimi ve dil bilgisi öğretiminin amacı; Türkçe Dersi Öğretim Programlarında dil bilgisi öğretimi modelleri ve yaklaşımları (Davranışçı, Bilişsel ve Yapılandırıcı) açısından değerlendirilmesi; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (1-8. Sınıflar) dil bilgisi kazanımları; dil bilgisi öğretiminde konular (ses bilgisi, şekil bilgisi, anlam bilgisi) ve öğretiminde izlenecek sıra; yöntem ve teknikler, etkinlik örnekleri; metin merkezli dil bilgisi öğretimi uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler dil bilgisinin Türkçe öğretimindeki yerini kavrar.
  2. Öğrenciler Türkçe öğretim programlarındaki dil bilgisi öğretimi durumlarını tartışır.
  3. Öğrenciler dil becerileriyle dil bilgisi öğretimini birleştirir.
  4. Dilbilgisi öğretimini içeren bütün bir eğitim durumu hazırlar.
  5. Dil bilgisi konularının öğretiminde uygun materyal tasarlayabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi
2Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi
3Dil bilgisi öğretiminin amaçları
4Dil bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemler
5Dil bilgisi öğretiminde kullanılan teknikler
6Dil bilgisi öğretiminin sorunları
7Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – davranışçı yaklaşım
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9
10Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım
11Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım
12Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
13Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
14Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım3030
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok