Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü | SBO1132 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selim Hilmi Özkan |
Dersi Veren(ler) | Selim Hilmi Özkan |
Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
Dersin Amacı | Türklerin tarih sahnesine çıkışından İslam dinini kabul edinceye kadar geçen süredeki kültür ve medeniyete katkılarını kavratmak. İslamiyet ve Anadolu öncesi Türk tarihi ve kültürünü öğretmek, öğretmen adaylarında tarih ve Türklük bilinci uyandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk adının anlamı; Türklerin ana yurdu; Türkçe’nin doğuşu; İslam öncesi kurulan Türk devletlerinin tarihi; Orhun Anıtları ve bunların Türk tarihi, kültürü, dili ve inançları açısında önemi; bozkır yaşam tarzı karakteristikleri; genel olarak İslamiyet öncesi Türk toplumlarında sanat, ekonomi, inanç kültür ve uygarlık hakkında bilgi verme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci çözümler ve tasarlar.
- Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini saptayarak kapsamlı bir eğitim verir.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular ve sosyolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
- Kültürel değerlerini bilir ve uygulamasını gözetir.
- Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
- Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
- Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
- Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
- Kurumlarda toplam kalite felsefesini benimsemiş, çevre koruma standartları hakkında yeterli bilgi ve bilinç sahibidir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | DÖÇ-13 | DÖÇ-14 | DÖÇ-15 | DÖÇ-16 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Tarihi'nin Kaynakları. Türk Adı, Orta Asya ve İlk Kültürler | |
2 | Orta Asya ve Göçler | |
3 | Asya Hunları ve Akhunlar | |
4 | Kavimler Göçü, Batı Hunları ve Avarlar | |
5 | Göktürkler | |
6 | II. Göktürk (Kutluk Devleti) | |
7 | Uygurlar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Macarlar, Bulgarlar, Hazarlar | |
11 | Peçenekler, Uzlar, Kumanlar | |
12 | İslam Öncesi Türk Devlet ve Toplum Yapısı | |
13 | İslam Öncesi Türklerde Ordu, Din ve İnanış, Hukuk | |
14 | İslam Öncesi Türklerde Dil, edebiyat ve Sanat | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 40 | 49 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|