Dersin Amacı | Siyaset bilimine ait temel kavramlar ile ulusal ve uluslar arası siyasal düşünce ve gelişmeleri öğretmektir |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, konusu, yöntemi, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, siyasetin psikolojik, sosyal ve ekonomik temelleri, siyasal kurumlar, iktidar ve devlet, siyasal sistem ve rejimler, siyasal katılım, siyasal partiler, baskı ve çıkar grupları, kamuoyu, propaganda |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1. Daver, Bülent, Siyaset Bilimine Giriş, Ankara 1969.
- 2. HEYWOOD, Andrew, Siyaset, Liberte Yayınları, 2006
- 3. Çağla, C. (2015). Yeni Başlayanlar İçin Siyaset Bilimi. Bilge kültür sanat
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Mevzuat Mesleki Bilgisi yeterlikleri ile ilişkilidir.
• Vatandaş olarak bireysel hak ve sorumluluklarını açıklar.
• Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının içeriğini açklar.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan
• Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
Alana Özgü Yetkinlik altında yer alan aşağıdaki yeterliliklerle ilişkilidir.
• Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir.
• Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
• Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, ve grup çalışması uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının kavramsallaştırılmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir. Konulardan belirlenenlerin öğrenciler tarafından sınıfta münazara yoluyla tartışılması, tartışma yazılarının hazırlanması, sunuların yapılması öğrencilerin hazırlayacağı ödevler arasındadır.
|