Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları | OKL4202 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirm, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklam, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını bilir ve açıklar.
- Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanırlar.
- Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanırlar.
- Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklar.
- Öğrenciler erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri bilir ve açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-12 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-13 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-14 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-15 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-16 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Ders izlencesi |
2 | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; | İlgili kaynaklar |
3 | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; | İlgili kaynaklar |
4 | Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; | İlgili kaynaklar |
5 | Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; | İlgili kaynaklar |
6 | Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; | İlgili kaynaklar |
7 | Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; | İlgili kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | sınav |
10 | Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; | İlgili kaynaklar |
11 | Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; | İlgili kaynaklar |
12 | Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; | İlgili kaynaklar |
13 | Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. | İlgili kaynaklar |
14 | Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. | İlgili kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|